A Anderscurl skrev:
Skulle jag inte säga. Men det är nog inte ovanligt. Svårt att styra över när det är en lägenhet med centralt styrd ventilation.
Hade det varit ett hus hade jag tittat på att addera ljuddämpare till exempel.
Okej, låter lite nedslående. Det ska ändå komma hit nån servicekille och kolla på det.
Får se vad som händer
 
Vill bara säga att en tekniker från Systemair var här och bytte ut kullagren i aggregatet och ljudet är borta.
Han sa att han varit med om det flera gånger, och att olika slags missljud ljud kan uppstå pga utslitna kullager.
 
  • Gilla
Anderscurl
  • Laddar…
Demmpa Demmpa skrev:
Litet flöde genom stort don medför att donet måste strypas hårt, detta medför att det kan bli högt ljud.
Det är även svårare att ställa in litet flöde I stort don.

Man bör välja donstorlek efter hur stort luftflöde det ska vara.
Bara om övriga don är mindre.
Om övriga är i samma eller större dimension så blir bara fläktinställningen lite lägre.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.