3 905 läst ·
13 svar
4k läst
13 svar
Ni som har botten system i era bubbelbad
Hej
Ni som har bubbel badkar med botten system där det kommer luft "champagne bubblor" vad tycker ni om det,är det något ni använder? Och hur känns de att sitta på (munstyckena) när de inte är på blir det knöligt/störande eller känns de knappt?
Funderar nämligen på om det är något jag ska ha på mitt kar el. ej..
Ni som har bubbel badkar med botten system där det kommer luft "champagne bubblor" vad tycker ni om det,är det något ni använder? Och hur känns de att sitta på (munstyckena) när de inte är på blir det knöligt/störande eller känns de knappt?
Funderar nämligen på om det är något jag ska ha på mitt kar el. ej..
Jag tycker personligen att det är helt värdelöst. Inte för att det är några problem att sitta på dem, utan för att pumpen låter som ett kärnkraftverk (har ändå ett IFÖ och inte någon billig Kinavariant) och för att luftbubblorna stänker och kyler badvattnet. Jag kör bara vattenjet när jag badar. Ljudlöst och skönt.
Tack för svar.
Okej det låter ju inge vidare! vad jag hörde så får man med värmare när man väljer botten systemet o då kommer det varm luft alltså varma bubblor..men ljudet är väl svårare att komma ifrån..Då kanske jag struntar i det då och lägger de 6-7000 som det kostar extra på något annat för det låter inte som det är värt att betala för?
Okej det låter ju inge vidare! vad jag hörde så får man med värmare när man väljer botten systemet o då kommer det varm luft alltså varma bubblor..men ljudet är väl svårare att komma ifrån..Då kanske jag struntar i det då och lägger de 6-7000 som det kostar extra på något annat för det låter inte som det är värt att betala för?
Bortsett från att åtminstone de bottensystem jag testat låter som f-n så tycker jag inte att de bidrar med så mycket. Medan jetstrålarna masserar så bubblar och stänker bara bottensystemet. Å andra sidan så heter det ju bubbelbadkar och då kanske man vill ha med bubblorna också...
Jag skulle dock aldrig betala 7 000 spänn extra för det.
Det bubblar väldigt lite om jetsystemet eftersom det är vattenstrålar. Vill du ha mycket bubblor så ska du köpa ett som har båda system. Välj dock inte bort jetsystemet. Är helt säker på att du kommer att gilla det bättre med tiden. Luftbubblorna var kul i början, men man blir rätt less på oljudet efter ett tag.
Klart det ska vara bubblor i ett bubbelbad men som sagt var, måste du betala 7000 extra för det kan det ju kvitta.
Jag köpte enn SSWW (kinakar) och fick välja mellan luftpaket eller digitalpaket(högtalare och telefoningång). Valde luft och det ångrar jag inte.
Tycker inte luftmotorn låter mer än vattenmotorn.
Jag köpte enn SSWW (kinakar) och fick välja mellan luftpaket eller digitalpaket(högtalare och telefoningång). Valde luft och det ångrar jag inte.
Tycker inte luftmotorn låter mer än vattenmotorn.
Medlem
· Västragötaland
· 870 inlägg
Ljusterapi, vi kör med lite värmeljus och champange i glas. Det är terapi det
. Vi har bara jet och rygg, funkar kanon och det bubblar lagom tycket jag. Ljudnivån är acceptabel, men det är inte fel när det är helt tyst och avstängt heller.
Orsaken till att vi valt Neptun Diamant Duo är just för djupets skull. Kommer inte ihåg vad det är just nu men jag har inte hittat något lika djupt i samma prisklass. Sedan är det 147x147.lena26 skrev:
Något som är viktigt att tänka på inför köpet är att varmvattenberedaren (om man har en sådan) måste räcka till för att fylla karet. Har en granne vars beredare inte räcker till och det är ju ingen höjdare... Ett djupt kar är skönt, men rymmer mer vatten och ställer därmed större krav på beredaren.
Hej!
Det tycker jag om men vi fick tyvärr inte plats.
http://www.svenska-badkar.se/sv/pdf/geminamini1432.pdf
http://www.svenska-badkar.se/sv/detalj.asp?id=64
Mvh
Bambi
Det tycker jag om men vi fick tyvärr inte plats.
http://www.svenska-badkar.se/sv/pdf/geminamini1432.pdf
http://www.svenska-badkar.se/sv/detalj.asp?id=64
Mvh
Bambi
Redigerat:
Klicka här för att svara