P
Avancera? Alltså vem tror du att du pratar med? Jag är inte 18 år gammal. Jag har för fan läst lagboken och FAP:ar så jag kan spy snart. Det har inget med samtalsämnet att göra.
 
B
ujuj va sur man blev.
men då vet ju du vad det är ju.
 
Blivande elekrikern skrev:
Det är en jäkla kille på att jobba effektivt kan jag lova er. Han har knep för allt tamejf-n för att allt ska gå så smidigt som möjligt.
Var rädd om han;)
 
P
Jag lovar! Gillar han skarpt!
 
B
vad har förresten om hur gammal du är med dom reglerna att göra?
du kan va 60-70 år gammal utan ens ha sett kollat i dom
 
P
Alltås byggare henke, vad är det du försöker säga här? Vi gör så här så vi kan avsluta den här diskussionen, bifoga en föreskrift som strider mot begreppet "extrajobb" som folk på golvet även på andra jobb än inom byggbranschen använder. Det här är ändå rätt löjlig tycker jag. Det handlar om ett vedertaget begrepp bara som du envisas om att ingen annan bör använda trots att det är så välanvänt och vedertaget.

PS. Jag är inte sur, jag lovar.
 
B
finns inget sådant dokument.
det är bara frågan om vad som låter bäst.
extraarbeten/extrajobb eller ätajobb(ändrings- och tilläggsarbeten).
min killar och tjejer fattar varför dom ska säga äta istället
 
P
Det köper jag fullt ut. Tänkte mest på varför du bifogade dom där länkarna och sen ställde mig på plankan som är helt oskyldig här. Men det är sak samma.
 
B
jupp sak samma. jag bara försökte tipsa om bra grejer innan du startar eget.
 
P
Det tackar jag för! Var nog jag som missförstod dig från början =/ Sorry i så fall. Nu är siktet på att bli klar här först och komma igång. Jäklar vad jag trivs kan jag säga. Snacka om att hamna rätt från början.
 
B
det jag gjorde jag också när jag var lärling. gillar dom dig också. så kanske du blir anställd
 
Nu är det så att vi elektriker kallar tilläggsarbeten för extraarbeten, så deal with it!

//Patrik
 
Du glömde sucken patrik, "Suuuck, Extraarbeten" :)
 
ÄTA = Ändring Tillägg Avgående

Alltså kan vara både extra-jobb, eller tvärtom, avgående jobb.. eller en ändring helt enkelt.

Så att som byggare henke säga "ätajobb" behöver inte betyda ett "extrajobb"
 
B
nog ska du se att det ändras. finns inget extra jobb, bara jobb.
låter idiotiskt. vill man jobba så finns det ej extrajobb.
ändrings eller tilläggsarbeten. hur svårt kan det va?
inte något om avgående arbeten.
 
Redigerat av moderator:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.