E etompau skrev:
Bör vara korrekt. Nexan fungerar precis som din strömbrytare, den sluter en kontakt mellan COM och O.
S är en styringång som aktiverar mottagaren.

Har du inget att mäta med? Här funkar en beröringsfri mätpenna bra.
Ok! jo, om du menar för att kolla att fas verkligen är fas? :) det kan jag kolla.
Kom dock på att får man byta/installera detta utan att vara elektriker?

Japp, den ger snabbt indikering vad som är fas. Men förhoppningsvis är du snart i hamn med detta projekt ...

E etompau skrev:
Japp, den ger snabbt indikering vad som är fas. Men förhoppningsvis är du snart i hamn med detta projekt ...
Absolut! blev dock orolig över att man inte får koppla detta själv och kanske bättre att ta ut elektriker.

E etompau skrev:
Tack för hjälpen! fungera fint! dock som någon (eller om det var du) så var det för tight att stoppa in just den mottagaren i hålet. Får skjuta lite på projektet och se om jag kan hitta en mindre eller komma på en annan lösning.

• Gilla
etompau
  • Laddar…
OK, kanske den nya Nexa MWMR-2300 kan passa. Den har samma inkopplingsprincip men är något tunnare (15 mm).

E etompau skrev:
OK, kanske den nya Nexa MWMR-2300 kan passa. Den har samma inkopplingsprincip men är något tunnare (15 mm).
Kika precis på den, kan ev. fungera. Nästan så jag får köpa en och prova :)

E etompau skrev:
Alternativt denna: WMR-1000 då den inte är lika bred heller.

P PatrikL skrev:
Alternativt denna: WMR-1000 då den inte är lika bred heller.
Ja den lär också funka, dock är den på väg ut från marknaden. MWMR-2300 är en ny modell med nya funktioner, smart mode+timer (om du nu behöver det).

Ja en förhöjningsram är en lösning.
WMR-252 har jag använt på flera ställen och den är 14 mm tjock, funkar att montera i dosa med vanlig "eljo Trend-brytare" utan extraram.

M Matten skrev:
Förhöjningsram eller en pungdosa skulle nog vara smidigare. Det finns pungdosor i ROT-format. [länk]
Bra förslag med pungdosan, frågan är ju dock hur mycket av detta jag får göra som "hemma meck"?

Magnus E K
Pungdosa, där fick jag lära mig något nytt. Nej, egentligen får man väl inte göra mer själv än byta till ny materiel med samma funktion. Men man får å andra sidan inte köra i 71 km/h på 70-väg heller.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.