44 647 läst ·
240 svar
45k läst
240 svar
Netflix, jagar kontodelare...
Husägare
· Bergeforsen
· 1 727 inlägg
Det känns som att den enda fungerande lösningen vore att man bara baserar priset på hur många samtidiga strömmar man vill kunna köra, samt att man då inte kan skapa fler profiler än så. Vem man sen delar ut sitt konto till blir upp till den enskilde. Sen kan man möjligen betala tillägg för högre bitrate. Det skulle också kunna vara så att man bara får logga in på tex "dubbelt så många enheter som man har strömmar", dvs betalar man för fyra strömmar kan man bara logga in på åtta enheter. Borde räcka för de flesta.
Känns som att så fort folk får problem för att Netflix tycker att de inte varit "hemma" på länge så kommer man byta till andra streamingtjänster.
Känns som att så fort folk får problem för att Netflix tycker att de inte varit "hemma" på länge så kommer man byta till andra streamingtjänster.
Jag tror också att initialt kan det innebära fler abonenter men på sikt kommer de som får betala extra överväga andra alternativ.David Wallin skrev:
Det känns som att den enda fungerande lösningen vore att man bara baserar priset på hur många samtidiga strömmar man vill kunna köra, samt att man då inte kan skapa fler profiler än så. Vem man sen delar ut sitt konto till blir upp till den enskilde. Sen kan man möjligen betala tillägg för högre bitrate.
Det enda rimliga är att betala per samtidiga strömmar. En familj med många barn borde inte behöva betala mer om de bara tittar på en enhet i taget.
Får man inte dela kontot. Tillåt bara en samtidig ström.
Intressant läsning om hur det går med konto delningen i USA : https://www.sweclockers.com/nyhet/36568-netflix-nya-kontodelning-ger-resultat
Samtidigt går vilket som väl är en av Netflix utmanare i Sverige ( med grannländer) riktigt dåligt. Vad som hänt Viaplay vet jag inte riktigt...
Jag tror den ekonomiska åtstramningen kan få folk att se över sitt streamade?
Jag tror den ekonomiska åtstramningen kan få folk att se över sitt streamade?
jag tror dom flesta bara betalar en då netflix kostar ju inte mer en pizza på söderJ JohanLun skrev:
jag har själv bara amazon prime men aldrig använt det för film eller tv bara för fri frakt
Det kostar 49 kr / mån för att få en ström till som går att nyttja på annan ort. Om man då per standard kört 149 kr / mån(för 1080p) så istället för ca 75 kr / mån var så blir det 100 kr / mån var. Det är ingen jätte stor höjning och det är troligen därför man ser en hyfsat kraftig ökning av antal extra konto.
Skulle nog säga att det är en ganska smart väg att gå för att få igenom försämringen samtidigt som man ökar på antal betalande kunder.
Hur det verkligen går får framtiden utvisa.
Skulle nog säga att det är en ganska smart väg att gå för att få igenom försämringen samtidigt som man ökar på antal betalande kunder.
Hur det verkligen går får framtiden utvisa.
Väljer man HBO MAX 1 år så blir priset 58.25 kr / mån, det är ganska nära det vi med 50% betalar. Troligen klassas vi som års kunder och risken är väll stor att man stannar kvar längre än vad man borde tack vare rabatten.
Nya priset blir 49.50 kr / mån så en höjning med hela 5 kr.
Nya priset blir 49.50 kr / mån så en höjning med hela 5 kr.
Redigerat: