Jag köpte en från Classe, men programvaran var helkass och efter flera timmars jobb och kontakt med supporten då jag fick veta att leverantören konkat så lämnade jag tillbaka produkten.
Nu är siktet helt inställt på Axis, vilket även Classes support rekommenderade och som jag tycker hedrar dem.

Nusnäs skrev:
Jag köpte en från Classe, men programvaran var helkass och efter flera timmars jobb och kontakt med supporten då jag fick veta att leverantören konkat så lämnade jag tillbaka produkten.
Nu är siktet helt inställt på Axis, vilket även Classes support rekommenderade och som jag tycker hedrar dem.
Finns kameran kvar på Clas Ohlson? Posta gärna en länk om den finns kvar!

AndreasElin skrev:
Jag undrar lite om webservern också är instabil. Går det att titta på bilder över nätet utan problem, eller strular det också?
Webbservern på innekamerona fungerar ok, ute kameran får man starta om lite då och då.

Dessvärre är det ett ActiveX objekt på utekameran som strular med nya webbläsare... :-(

Nusnäs skrev:
Jag har provat samma och den gav ett första intryck som var helt ok. Men sen började den att strula (hängningar i både pgmvara samt kamera). Återlämnade den efter samma vetskap som Nunäs.

Tack för alla svar.

Är det någon som har en uppfattning hur trådlösa kameror funkar? Jag googlade lite och någon sida rekommenderade att man inte skulle använda trådlösa eftersom överföringen var minst sagt skakig.

bara gå till mediamarkt el.likn ovh kolla på de trådlösa... det får en att tänka om...

gadu^ skrev:
bara gå till mediamarkt el.likn ovh kolla på de trådlösa... det får en att tänka om...
Hur menar du?

Jo, det jag menar är att åk och titta på de trådlösa kamerorna de har i butik, t.ex mediamarkt, jula, clas i sjön etc så du får en uppfattning om hur värdelösa trådlösa kameror är.

axis är alltid en klass för sig...

På vissa routrar finns fler än en USB-ingång. Är det någon som har testat hur det fungerar att ansluta en vanlig webkamera?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.