Jag ska lägga oregelbundna skifferplattor på en ca 10 meter lång sträcka, d v s som gångplattor där man tar ett steg per platta. De säljs i m2 och jag funderar hur mycket jag ska beställa?

• Wow
Jorel03
  • Laddar…
Så här ser det ut hos oss
8 st skiffer plattor

• Åtta skifferplattor lagda i rad i gräsmattan, med en trädgård och grind i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Kustvägen
  • Laddar…
Tack. Är det stepstones (med samma form) eller oregelbundna plattor?

• Wow
Jorel03
  • Laddar…
Oregelbundna

Detta är inte lämpligt att beställa per kvadratmeter. Då får du några jättestora eller en massa små. Bäst du funderar först hur många du ska ha och sen kör du till handlaren och handplockar.

• Gilla
saltis99 och 2 till
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
Detta är inte lämpligt att beställa per kvadratmeter. Då får du några jättestora eller en massa små. Bäst du funderar först hur många du ska ha och sen kör du till handlaren och handplockar.
Exakt så gjorde vi

T Thomas_Blekinge skrev:
Problemet är att det inte verkar finnas någon handlare som har skiffer hemma i Falun/Borlänge/Mora. Det är beställningsvara, d v s man kan inte gå och handplocka som ni föreslår...

• Wow
Jorel03
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
[länk]
Men är inte steppingstone exakt likadana? 🤔

Det ser du ju på deras bild. Dom ger t o m förslag att det går åt 4 st per 2 m vägsträcka. Det hade man kunnat räkna ut själv om man antar att en steglängd är 50 cm. För mig hade en större steglängd varit bekvämare men det finns ju folk med korta ben.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.