Ett "hett" tips: använd inte induktionshällen som avställningsyta till metalliska förpackningar som t ex svenskt smör. Hade visst råkat slå på den zonen också.
Plötsligt rök det från smöret :)

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Carl_Elvis och 1 till
  • Laddar…
Man ska aldrig använda en häll som avställningsyta. Gäller alla hällar och även vanliga plattor.
Har man småbarn kan de vrida på eller att man själv gör misstag med fel "platta".
 
  • Gilla
Fanjunkarn och 1 till
  • Laddar…
Ojdå!
Brukar tänka på att bara ställa ifrån mig omagnetiska saker på induktionen men det där hade jag nog också kunnat missa. Tur inget gick tokigt värre.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.