Ett "hett" tips: använd inte induktionshällen som avställningsyta till metalliska förpackningar som t ex svenskt smör. Hade visst råkat slå på den zonen också.
Plötsligt rök det från smöret
Man ska aldrig använda en häll som avställningsyta. Gäller alla hällar och även vanliga plattor.
Har man småbarn kan de vrida på eller att man själv gör misstag med fel "platta".
Ojdå!
Brukar tänka på att bara ställa ifrån mig omagnetiska saker på induktionen men det där hade jag nog också kunnat missa. Tur inget gick tokigt värre.
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.