Status
Inte öppen för fler kommentarer.
BirgitS
J jawen skrev:
Vet inte ENS OM jag har sett ett inlägg ifrån dig, som tillför tråden något i sak.
Bara en massa mun-diarré om andras (vad DU tycker är fel).

Testa att tillföra tråden NÅGONTING litet nån gång!
Och du tyckte att det inlägget tillförde tråden något viktigt?
Eller var det bara ett känslomässigt utbrott med personangrepp?

BirgitS BirgitS skrev:
Och om vi tar fallet att 100 % av de som skjutit ihjäl många människor under kort tid i Örebro i år var svenska
Du är verkligen helt sanslös människa !

1) Det är endast vid ETT tillfälle många människor har skjutits ihjäl i Sverige.
2) Det var i Örebro gjord av en svensk UTANFÖR samhället & utan psykisk vård.

Att ens likställa det med b.la dom som med bil eller lastbil, upprepat har rammat ihjäl människor får mig att må illa.
För dig en 1 gång.....en gång.
Och för dig är upprepade händelser tydligen ÄNDÅ unika....så också en gång.

BirgitS BirgitS skrev:
Och du tyckte att det inlägget tillförde tråden något viktigt?
Eller var det bara ett känslomässigt utbrott med personangrepp?
Överlag tillför jag tråden JA., du kan läsa mina inlägg sedan 2007 som styrker det!
Har du gjort det någon gång?

Fairlane
H hovapettson skrev:
Du är "inte lika säker". Åkej. Var inte just detta en uppgift i SVT:s Aktuellt häromveckan? Det händer att jag ser de programmen. Vi är väl båda eniga att stats-TV är ordentligt trovärdiga? (När de har fel så kommer rättningar iaf.)
Då stämmer det säkert, jag har inte sett inslaget. Jag var inte säker, men jag visste inte. Jag tänkte att det fanns familjer som varit eget assistansbolag och fiskat, utan att det för den skull varit organiserad kriminalitet bakom. Har jag fel så erkänner jag det utan problem.

BirgitS BirgitS skrev:
Det finns tusentals kvinnor i Sverige som har blivit våldtagna av de som är svenskar sen generationer. Våldtäkter har förekommit i Sverige ungefär så länge som det har funnits människor här. Rånade har folk också blivit i "evigheter". Vi tar och utvisar alla män för att inga kvinnor ska bli våldtagna. Låter det som en bra idé?

Invandrare rent generellt är inte mer "problemfolk" än svenskar. Våldtäkter, rån, misshandel, mord är inget nytt. Det är därför det finns förbud mot sånt så långt tillbaka som vi har den typen av skriftliga källor, de judiska 10 Guds bud, svenska landskapslagar etc.
(Ny miniparentes: Vi har inte importerat två miljoner japanska programmerare eller tyska patentingenjörer - också invandrare - utan de allra sämsta från extremt avvikande kulturer. Snälla du, var inte en sådan världsmästare i relativisering. Låt du oss män ta hand om aggressiva män så som det alltid har varit. Tills nu. Vi känner våra pappenheimare.)

Fairlane
J jawen skrev:
Vet inte ENS OM jag har sett ett inlägg ifrån dig, som tillför tråden något i sak.
Bara en massa mun-diarré om andras (vad DU tycker är fel).

Testa att tillföra tråden NÅGONTING litet nån gång!
Vad vill du jag ska säga som du uppskattar?
Bögar är äckliga, alla invandrare är snyltare som inte gör rätt för sig, alla muslimer är terrorister?

Personligen tycker jag dina inlägg är lika meningslösa som du säkert tycker mina är, men jag tror inte vi kan enas om vem som har rätt.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Fairlane
J jawen skrev:
DU har ALDRIG visat siffror om något....PUNKT!
Jo det har jag, men jag håller mig till saker jag vet är korrekt.

Men om du absolut vill ha en siffra så 42.

• Gilla
  • Haha
pmd och 1 till
  • Laddar…
H hovapettson skrev:
(Ny miniparentes: Vi har inte importerat två miljoner japanska programmerare eller tyska patentingenjörer - också invandrare - utan de allra sämsta från extremt avvikande kulturer. Snälla du, var inte en sådan världsmästare i relativisering. Låt du oss män ta hand om aggressiva män så som det alltid har varit. Tills nu. Vi känner våra pappenheimare.)
Går du nånsin ut, eller sitter du bara och "circlejerk"-ar i din filterbubbla?

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Det finns tusentals kvinnor i Sverige som har blivit våldtagna av de som är svenskar sen generationer. Våldtäkter har förekommit i Sverige ungefär så länge som det har funnits människor här. Rånade har folk också blivit i "evigheter". Vi tar och utvisar alla män för att inga kvinnor ska bli våldtagna. Låter det som en bra idé?

Invandrare rent generellt är inte mer "problemfolk" än svenskar. Våldtäkter, rån, misshandel, mord är inget nytt. Det är därför det finns förbud mot sånt så långt tillbaka som vi har den typen av skriftliga källor, de judiska 10 Guds bud, svenska landskapslagar etc.
Du verkar likt ett litet barns kärlek till sin knarkande mor HELT verklighetsfrämmande!

Vet du att sammantaget är ca 7-8 av 10 av människor i fängelse invandrare, trotts att dom endast är ca 20 % av befolkningen.
Våldtäkterna har lavin ökat
Hedersmord (existerade inte i Sverige förr)
Rån & framförallt ungdomsring har mångdubblats.
Gängrelaterade mord
Sprängningar
Knarkhandel
Vapenhandel
Otrygghet
No Go zoner
etc
etc

Flytta till Förenade Arabemiraten & gift dig och bli lycklig nu på sista 3e delen av ditt liv, här i Sverige är du bara bitter.

• Gilla
Tubes
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Bögar är äckliga, alla invandrare är snyltare som inte gör rätt för sig, alla muslimer är terrorister?

Personligen tycker jag dina inlägg är lika meningslösa som du säkert tycker mina är, men jag tror inte vi kan enas om vem som har rätt.
Hav tålamod! Sverige är en tryckkokare. Liksom UK och Frankrike och... Det kan bli otäckt med skuldsättning och kulturupplösning i flera västliga länder. Men vi ska inte ge upp.
Travesterar M Luther: Om jag så visste att världen ginge under imorgon skulle jag likväl pyssla om mitt hus.

Fairlane
J jawen skrev:
Du är verkligen helt sanslös människa !

1) Det är endast vid ETT tillfälle många människor har skjutits ihjäl i Sverige.
2) Det var i Örebro gjord av en svensk UTANFÖR samhället & utan psykisk vård.

Att ens likställa det med b.la dom som med bil eller lastbil, upprepat har rammat ihjäl människor får mig att må illa.
För dig en 1 gång.....en gång.
Och för dig är upprepade händelser tydligen ÄNDÅ unika....så också en gång.
Det är ju lite humor att se hur dålig du är på matematik. Det är en person som kört ihjäl en massa människor avsiktligt i Sverige.

Vad gäller masskjutningar så har vi minst:
  • Skjutningen nyligen i Örebro
  • Stureplansmorden
  • Mattias Flink i Falun
Jag får det till fler än 1.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Fairlane
H hovapettson skrev:
(Poängen just i det här resonemanget är alltså: Fyll inte på med problemfolk - med eller utan papper. De tusentals våldtagna flickorna och förnedringsrånade gossarna håller med mig.)
Ingen förnekar att det finns våldtäktsmän som är invandrare. Ingen förnekar att det många invandrare som är kriminella (även om de flesta inte är det).

Vi förnekar inte heller Hagamannen, Örebro mannen eller Nytorgsmannen. Det gör väl inte du heller?

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Invandrare rent generellt är inte mer "problemfolk" än svenskar.
Inte generellt om du menar invandrare till vilket land som helst. I USA verkar invandrare vara underrepresenterade i brottsstatistiken. Det beror på två saker. För det första den relativt stora kriminalitet dom redan finns i USA och för det andra på att invandringen är mer arbetskraftsinvandring än flyktingar.

Nu tror jag ändå att det var invandring till Sverige du menade eftersom du relaterar till just svenskar. Då är invandrare, och andra generationen, överrepresenterade. Ännu mer så för vissa brottstyper och vissa ursprungsländer. Arbetskraftsinvandring från våra grannländer utgör ingen överrepresentation.

Jag har bara ögnat genom siffrorna utan att fokusera på detaljer, och överrepresentationen är i många fall flera hundra procent.

Naturligtvis finns det flera faktorer såsom kön, ålder, sysselsättning, utbildningsnivå som spelar roll. Dock är resultatet att gruppen invandrare är mer ”problemfolk”. Att förneka detta gör det bara svårare att förbättra situationen till det bättre med riktade insatser.

https://bra.se/download/18.366598ab19270941a1c3955/1729256818286/2021_Tabellbilaga 1 delstudie 1.pdf

• Gilla
pmd och 2 till
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Går du nånsin ut, eller sitter du bara och "circlejerk"-ar i din filterbubbla?
Vi är några som kommenterar friskt. Det är nog en effekt av internet. Minns förr när man skrev en insändare till en tidning... och kanske kom den in, lite redigerad, en vecka senare, i en blaska som ingen läser... Bara att skumma igenom. Gör som jag - läs fort! Kör hårt! (Ibland läser man alltför fort. Så att ett kritiskt "ej" hoppas över. Men ingen tar fysisk skada här på nätet. Inga felskjutningar eller så.)

Fairlane Fairlane skrev:
Det handlar inte om att du ska säga något som jag uppskattar, utan det handlar om att "deltaga" i tråden, men INTE nästan enbart med "att klanka ner" på det andra skrivit , UTAN bidra istället 👍

Sen måste man varken vara likgiltig eller extrem, saker är aldrig enbart svart eller vitt.
& verkliga orsaker till "problemen" vad diskussionen än gäller, är ju intressanta.
Men skönmåla allt "jobbigt" man diskuterar blir inte bra, då det inte är varken sakligt eller sant.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.