Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Fairlane Fairlane skrev:
... försök inte "bevisa" dina uppgifter med källor som säger något helt annat.
Fairlane Fairlane skrev:
...försök inte "bevisa" dina uppgifter med källor som säger något helt annat.
Som retoriskt grepp mycket elegant. Högsta betyg.

Men tips till dig: Försök att förstå dina medmänskor. Allt kanske inte kan mätas. Är du av den uppfattningen att all s k anekdotisk bevisföring automatiskt är värdelös så kan vi sluta prata med varandra. Det blir heller inte bra.
Du förstår också att påståendet att Sverige är ett dåligt land för invandrare är en grotesk överdrift. Vad gäller det materiella är nog svårt att alls hitta ett bättre. Men svenskar är också lite avvaktande mot främlingar. Man blir inte vän med en svensk i första taget. Det gäller alla. Vi är ganska "jämnsura" mot alla. Jag tillhör inte de som menar att detta är ett dåligt karaktärsdrag, det är bara ett konstaterande att det är så. Det finns trösklar lite varstans. ("Arga Blatten" har diskuterat detta mycket och fått både ros och ris för det.)

• Gilla
Bitterhetsakademin
  • Laddar…
Fairlane
H hovapettson skrev:
Men kritiken mot dig kvarstår: Du vill veta om något är 10 eller 12 %
Nej det vill jag verkligen inte. Vet man en siffra och kan styrka den sånär det inget fel i att lägga fram den. Hade han skrivit "en liten andel ..." Eller liknande så hade jag kanske velat veta om det stämmer att det var en liten andel, eller en stor andel, men siffrorna i sig är jag inte ute efter. Däremot, om man anger siffror tycker jag att man ska ha något stöd för dem. Man kan alltid låtsas att man bara tog några siffror, att det inte var så noga, men man kunde då lika gärna valt 40-50% eller 80-90%, men det gjordes ju inte för siffrorna var nog väldigt viktiga, för att "bevisa" att ytterst få för rätt för sig.

H hovapettson skrev:
Men tips till dig: Försök att förstå dina medmänskor. Allt kanske inte kan mätas.
Korrekt, men då finns ingen anledning att ge vilseledande siffror och absolut ingen anledning att kalla folk som ifrågasätter dessa siffror för lögnare.
H hovapettson skrev:
Är du av den uppfattningen att all s k anekdotisk bevisföring automatiskt är värdelös så kan vi sluta prata med varandra. Det blir heller inte bra.
All anekdotiskt bevisföring är inte automatiskt dålig Nej, men att dra generella slutsatser från dessa är dåligt. Säg en tjej som blivit våldtagen av en man, är det rätt att hon då säger att 90-95% av män är våldtäktsmän? Siffrorna är ju inte så viktiga...

• Gilla
pmd och 2 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Nej det vill jag verkligen inte. Vet man en siffra och kan styrka den sånär det inget fel i att lägga fram den. Hade han skrivit "en liten andel ..." Eller liknande så hade jag kanske velat veta om det stämmer att det var en liten andel, eller en stor andel, men siffrorna i sig är jag inte ute efter. Däremot, om man anger siffror tycker jag att man ska ha något stöd för dem. Man kan alltid låtsas att man bara tog några siffror, att det inte var så noga, men man kunde då lika gärna valt 40-50% eller 80-90%, men det gjordes ju inte för siffrorna var nog väldigt viktiga, för att "bevisa" att ytterst få för rätt för sig.

Korrekt, men då finns ingen anledning att ge vilseledande siffror och absolut ingen anledning att kalla folk som ifrågasätter dessa siffror för lögnare.

All anekdotiskt bevisföring är inte automatiskt dålig Nej, men att dra generella slutsatser från dessa är dåligt. Säg en tjej som blivit våldtagen av en man, är det rätt att hon då säger att 90-95% av män är våldtäktsmän? Siffrorna är ju inte så viktiga...
Här kommer en siffra: 100 % av de som ha kört ihjäl folk i massmord på en gågata i Stockholm är utvisningsdömda uzbeker med jihadistiska motiv. En till: I 100% av de granskade och fuskande assistansbolagen finns kopplingar till organiserad brottslighet.
Således: Se upp med både religiösa extremister och assistansbolag.

Det är ju bra med en sån här tråd då och då, så man får lite koll på nya medlemmar (och får fylla på sin ignore-lista), men nu kanske det räcker?

• Gilla
  • Haha
ClasseClas och 3 till
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
får fylla på sin ignore-lista
Spärrar du bort fri underhållning. 😱

• Haha
TommyC och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Spärrar du bort fri underhållning. 😱
Nu svarar jag dig fast du inte bett om det: jag har inga spärrar

• Haha
Alfredo
  • Laddar…
Fairlane
H hovapettson skrev:
Här kommer en siffra: 100 % av de som ha kört ihjäl folk i massmord på en gågata i Stockholm är utvisningsdömda uzbeker med jihadistiska motiv. En till: I 100% av de granskade och fuskande assistansbolagen finns kopplingar till organiserad brottslighet.
Den första siffran stämmer nog bra, inte särskilt svårt att visa heller, möjligen svårt att helt bevisa motivet, men det är troligt.

Den andra siffran är jag inte lika säker på. Jag tror det funnits fuskande bolag utan kopplingar till organiserad brottslighet, men jag kan inte garantera det.
Sen finns det såklart assistansbolag som sköter sig (till skillnad från terrorister) så man kanske inte ska varna för alla. Däremot stor varning för alla religiösa extremister, eller för all del, alla extremister oavsett om de gör politiska eller religiösa eller något annat.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Den första siffran stämmer nog bra, inte särskilt svårt att visa heller, möjligen svårt att helt bevisa motivet, men det är troligt.

Den andra siffran är jag inte lika säker på. Jag tror det funnits fuskande bolag utan kopplingar till organiserad brottslighet, men jag kan inte garantera det.
Sen finns det såklart assistansbolag som sköter sig (till skillnad från terrorister) så man kanske inte ska varna för alla. Däremot stor varning för alla religiösa extremister, eller för all del, alla extremister oavsett om de gör politiska eller religiösa eller något annat.
Du är "inte lika säker". Åkej. Var inte just detta en uppgift i SVT:s Aktuellt häromveckan? Det händer att jag ser de programmen. Vi är väl båda eniga att stats-TV är ordentligt trovärdiga? (När de har fel så kommer rättningar iaf.)

BirgitS
H hovapettson skrev:
Och om vi tar fallet att 100 % av de som skjutit ihjäl många människor under kort tid i Örebro i år var svenska. Vad är det då man ska se upp med?
Svenska män med svenska föräldrar?
Jägare?

BirgitS BirgitS skrev:
Och om vi tar fallet att 100 % av de som skjutit ihjäl många människor under kort tid i Örebro i år var svenska. Vad är det då man ska se upp med?
Svenska män med svenska föräldrar?
Jägare?
Se upp med ondskefulla personer!

BirgitS
H hovapettson skrev:
Se upp med ondskefulla personer!
Låter ju bra, men svårt att veta i förväg.

Fairlane Fairlane skrev:
Sen begär du att andra ska visa de riktiga siffrorna.
DU har ALDRIG visat siffror om något....PUNKT!

BirgitS BirgitS skrev:
Låter ju bra, men svårt att veta i förväg.
(Poängen just i det här resonemanget är alltså: Fyll inte på med problemfolk - med eller utan papper. De tusentals våldtagna flickorna och förnedringsrånade gossarna håller med mig.)

• Gilla
Tubes och 1 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Blir det för omständigt och tidskrävande kanske du ska hålla dig till fakta istället för att fabricera uppgifter.
Vet inte ENS OM jag har sett ett inlägg ifrån dig, som tillför tråden något i sak.
Bara en massa mun-diarré om andras (vad DU tycker är fel).

Testa att tillföra tråden NÅGONTING litet nån gång!

BirgitS
H hovapettson skrev:
(Poängen just i det här resonemanget är alltså: Fyll inte på med problemfolk - med eller utan papper. De tusentals våldtagna flickorna och förnedringsrånade gossarna håller med mig.)
Det finns tusentals kvinnor i Sverige som har blivit våldtagna av de som är svenskar sen generationer. Våldtäkter har förekommit i Sverige ungefär så länge som det har funnits människor här. Rånade har folk också blivit i "evigheter". Vi tar och utvisar alla män för att inga kvinnor ska bli våldtagna. Låter det som en bra idé?

Invandrare rent generellt är inte mer "problemfolk" än svenskar. Våldtäkter, rån, misshandel, mord är inget nytt. Det är därför det finns förbud mot sånt så långt tillbaka som vi har den typen av skriftliga källor, de judiska 10 Guds bud, svenska landskapslagar etc.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.