151 774 läst ·
1 182 svar
152k läst
1,2k svar
När grannen privatiserar vår vändzon!
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 650 inlägg
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 205 inlägg
Nej, det ger en rätt olika bild. Du använder ord som överdriver känslan av övertrampet.S StefanMJ skrev:
Det har jag inget minne av att ha gjort i den här tråden, men säger du det så. Det är i så fall för att det är den gängse benämningen.S StefanMJ skrev:
Det vi pratar om här är däremot om man vill använda ett neutralt språkbruk en gata.
Redigerat:
Nja, har du inte hört talas om vägukonst och vägumusikant? Och Fröding skaldade om "dans bort i gatan på lördagskvällen". Om vi tar tråden vidare till semantik och ords valörer kan vi förlänga den till tvåtusen. Juridiken behärskar ingen till fulländning - inte ens Trelleborgs hela jädra kommun! - i detta fall. Enklaste vore att totalförbjuda landhockeymål. Vad säger ni? 😉Nötegårdsgubben skrev:
Nej, det ger en rätt olika bild. Du använder ord som överdriver känslan av övertrampet.
Det har jag inget minne av att ha gjort i den här tråden, men säger du det så. Det är i så fall för att det är den gängse benämningen.
Det vi pratar om här är däremot om man vill använda ett neutralt språkbruk en gata.
Haha, i Malmö heter det gatukontoret och inte vägkontoret, haha...:::Nötegårdsgubben skrev:
Nej, det ger en rätt olika bild. Du använder ord som överdriver känslan av övertrampet.
Det har jag inget minne av att ha gjort i den här tråden, men säger du det så. Det är i så fall för att det är den gängse benämningen.
Fastighets- och gatukontoret - Malmö stad
Jaha, men vad har det med saken att göra? Här i inlägget handlar det om otillåtet kvarlämnat föremål på gata, som kommunen ansvarar för, och som kommunen har skyldighet att avlägsna. Hur svårt kan det vara att förstå?P pmd skrev:
Redigerat: