P
S StefanMJ skrev:
Vilken frekvens ligger tonen på nu? Börjar det närma sig gränsen för det mänskliga örat - 20.000 Hz?
Va …?

P pmd skrev:
Det är väl i så fall i enlighet med din åsikt att det går bra att följa sina egna regler och strunta i de allmänt överenskomna reglerna?
"de allmänt överenskomna reglerna"...vilka var parterna som kom överens? När och var gjorde de det? Finns den överenskommelsen i skrift? Eller var det kanske bara litet rent "allmänt"? Med andra ord ingen speciell.

P
Du är visst en liten rebell, du!

A ajn82 skrev:
Vad har Bjuvs kommun att göra med Trelleborg?
Mailat alla Sveriges 290 kommuner och de var de enda som höll med dig?
Trams. Samma sak i Malmö som i Bjuv.

H hovapettson skrev:
En lag/regel/överenskommelse/avtal fungerar ifall folk bryr sig om den. Det krävs att regeln är känd och åtföljs samt att regelupprätthållaren (polis) tar tag i det ifall någon underlåter att följa den. Och att rättssystemet tillrättavisar på lämpligt vis. Här är det inte så. Målet står kvar på vändplanen.

Nästa diskussion (t ex om lek på gator och vägar) gäller att alla, eller nästan alla, bryr sig. Till slut ändras lagen efter den folkliga acceptansen/toleransen. Det finns många exempel på det och det bästa kanske är trafikförseeelsen "gå mot röd gubbe" som inte längre beivras. Det är för många socialt oacceptabelt att göra så, men icke desto mindre är regeln avskaffad. Det ses mest som en rekommendation - Herr Gårman lyser röd, se upp för trafiken lite extra!
Trams. Tydligen är det grus i maskineriet i Trelleborgs förvaltning. Återigen - i Malmö har dom föremål jag anmält plockats bort från gatorna.
Och diskussionen om lek på gatorna lägger jag mig inte i, för det har jag inte skrivit någonting om någonstans.

P pmd skrev:
Nej, jag gav dig en relevant länk för att förstå att fastighetsgränser på kartor inte är juridiskt gällande.
Men så virrigt då. Varför hävdar du då bestämt att det omtalade målet i detta inlägg står på privat mark? Suuuuuck........

P pmd skrev:
Ja, kanske i ditt inlägg, men min förklaring var relevant.
Näe, det var inte alls relevant. För det är inte det som detta inlägg handlar om.

P pmd skrev:
Va …?
Vasså? Vet du inte vad ton är för något?
Då får du läsa på:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Ton

och

Vad betyder tonläge?​

Det specifika frekvensområdet eller den tonala kvaliteten i en musikalisk komposition.

Redigerat:
S StefanMJ skrev:
Trams. Tydligen är det grus i maskineriet i Trelleborgs förvaltning. Återigen - i Malmö har dom föremål jag anmält plockats bort från gatorna.
Och diskussionen om lek på gatorna lägger jag mig inte i, för det har jag inte skrivit någonting om någonstans.
Det tramsiga är väl att flertalet här är litegrann emot TS, även om de också förstår störningen och risken för märken i parkerade bilar. Men om målet är i vägen så flyttar man väl undan det. I Trelleborg tyckte de väl att de hade "viktigare saker för sig" än att städa undan efter ungarna på en villagata. Föräldrarna till just dessa barn visar en viss hänsynslöshet, men kan vi uppfostra alla? Det blir en rundgång.

• Gilla
pmd
  • Laddar…
För den som undrar kan jag meddela att Google kört förbi med StreetView och att åtminstone då så verkar målet flyttas upp från gatan till den egna tomten.

• Gilla
pmd
  • Laddar…
Neeejjjj!!! Dör tråden nu?

• Haha
Maria T och 4 till
  • Laddar…
Claes Sörmland
13th Marine 13th Marine skrev:
För den som undrar kan jag meddela att Google kört förbi med StreetView och att åtminstone då så verkar målet flyttas upp från gatan till den egna tomten.
Priniciplösa tomtar som förnekar oss en rättmätig juridisk prövning!

• Haha
Kardan79 och 1 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Neeejjjj!!! Dör tråden nu?
Nejdå!
Det ligger kvar lite annan skit där som förstås är fullkomlig katastrof och absolut inte får vara där, det har någon från Örebro kommun sagt. Värsta sortens trafikbrott!
Stenlagd yta med skräp bredvid en mur och buskar i bakgrunden. Plastöverdrag över en bänk syns delvis.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
  • Älska
djac och 2 till
  • Laddar…
P
S StefanMJ skrev:
Men så virrigt då. Varför hävdar du då bestämt att det omtalade målet i detta inlägg står på privat mark? Suuuuuck........
Om jag har hävdat det så är det förstås fel. I vilket inlägg hävdade jag det?

P
S StefanMJ skrev:
Vasså? Vet du inte vad ton är för något?
Det handlar inte om musik här.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.