Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Det börjar med ishockey på villagatans vändplan och sen går det snabbt utför till bombdåd och masskjutningar i våra förorter.
Vätebomben nästa...

Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
gatorna
Sak samma. Men du åberopade en vägförening, inte an gatuförening.

13th Marine 13th Marine skrev:
Välkommen tillbaka.

Är det så viktigt för dig så får du fråga kommunen själv.

Lycka till!
Nix, du ska bevisa dina påståenden, inte jag!

S StefanMJ skrev:
Nix, du ska bevisa dina påståenden, inte jag!
Lycka till!

S StefanMJ skrev:
Sak samma.
Nej, det ger en rätt olika bild. Du använder ord som överdriver känslan av övertrampet.
S StefanMJ skrev:
Men du åberopade en vägförening, inte an gatuförening.
Det har jag inget minne av att ha gjort i den här tråden, men säger du det så. Det är i så fall för att det är den gängse benämningen.

Det vi pratar om här är däremot om man vill använda ett neutralt språkbruk en gata.

Redigerat:
Nej, det ger en rätt olika bild. Du använder ord som överdriver känslan av övertrampet.

Det har jag inget minne av att ha gjort i den här tråden, men säger du det så. Det är i så fall för att det är den gängse benämningen.

Det vi pratar om här är däremot om man vill använda ett neutralt språkbruk en gata.
Nja, har du inte hört talas om vägukonst och vägumusikant? Och Fröding skaldade om "dans bort i gatan på lördagskvällen". Om vi tar tråden vidare till semantik och ords valörer kan vi förlänga den till tvåtusen. Juridiken behärskar ingen till fulländning - inte ens Trelleborgs hela jädra kommun! - i detta fall. Enklaste vore att totalförbjuda landhockeymål. Vad säger ni? 😉

• Haha
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
P
S StefanMJ skrev:
Jasså säger du det. Vilka ord då?
De flerstaviga, tror jag.

P
S StefanMJ skrev:
Tyvärr får vi upprepa att ditt svar godtas inte - bara en upprapning av det du filosoferat tidigare.
Att just du inte godtar svaret spelar ingen som helst roll för den aktuella frågan (TS gnäll, alltså).

• Gilla
  • Haha
StefanMJ och 2 till
  • Laddar…
P
S StefanMJ skrev:
Sak samma. Men du åberopade en vägförening, inte an gatuförening.
Det brukar vara en vägförening som sköter en icke-kommunal gata.
Ibland är orden "väg" och "gata" utbytbara, men inte alltid.

P
S StefanMJ skrev:
Ströntprat. Försök inte förvränga. Jag lägger mig inte i vilka som leker på vägarna, utan jag påtalade att det är otillåtet att lämna diverse privata föremål på vägarna.
Har du provat att göra en polisanmälan fö att testa ditt påstående i en domstol?

13th Marine 13th Marine skrev:
Lycka till!
Tyvärr, det var inget godtagbart bevis!

Haha, i Malmö heter det gatukontoret och inte vägkontoret, haha...:::

Fastighets- och gatukontoret - Malmö stad

P pmd skrev:
De flerstaviga, tror jag.
Och vad är det med dom då?

P pmd skrev:
Att just du inte godtar svaret spelar ingen som helst roll för den aktuella frågan (TS gnäll, alltså).
Det var inga belägg för dina påståenden.

P pmd skrev:
Det brukar vara en vägförening som sköter en icke-kommunal gata.
Ibland är orden "väg" och "gata" utbytbara, men inte alltid.
Jaha, men vad har det med saken att göra? Här i inlägget handlar det om otillåtet kvarlämnat föremål på gata, som kommunen ansvarar för, och som kommunen har skyldighet att avlägsna. Hur svårt kan det vara att förstå?

Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.