151 774 läst ·
1 182 svar
152k läst
1,2k svar
När grannen privatiserar vår vändzon!
Även om inte alla kan uppfostras så ska dom som inte vill sköta sig sättas på plats och veta hut.H hovapettson skrev:Det tramsiga är väl att flertalet här är litegrann emot TS, även om de också förstår störningen och risken för märken i parkerade bilar. Men om målet är i vägen så flyttar man väl undan det. I Trelleborg tyckte de väl att de hade "viktigare saker för sig" än att städa undan efter ungarna på en villagata. Föräldrarna till just dessa barn visar en viss hänsynslöshet, men kan vi uppfostra alla? Det blir en rundgång.
Just DET kommer alltså inte att ske. Polisen gör inget här. TS får betala schottaz eller något kriminellt gäng för uppgiften att "sätta någon på plats". Då rör vi oss med redig marginal ute i det mörka.S StefanMJ skrev:
Men vi är ju män, så vi vill LÖSA problemet - inte prata om det! Och precis som jag skrev i min första reaktion på TS bekymmer så får man (de, grannarna, boenden) ordna en plats att träna slagskott och annan stojig pojklek. En plats som är säker vad gäller störningar. Inget att tjafsa om, bara att fixa. Det är INTE så lämpligt att skjuta puckar på en vändplan nära hus och fordon - inte ens om det vore sådana där mjuka skumgummipuckar.
Just det, polisen borde också sättas på plats och veta hut. Laglösheten breder ju ut sig alltmer. Rena klansamhällen lite varstans, och handfallna lama myndigheter. Och fjantiga politiker som inte kan åstadkomma mer än att ideligen upprepa och upprapa "Vi fördömer.... bla, bla bla...".H hovapettson skrev:Just DET kommer alltså inte att ske. Polisen gör inget här. TS får betala schottaz eller något kriminellt gäng för uppgiften att "sätta någon på plats". Då rör vi oss med redig marginal ute i det mörka.
Men vi är ju män, så vi vill LÖSA problemet - inte prata om det! Och precis som jag skrev i min första reaktion på TS bekymmer så får man (de, grannarna, boenden) ordna en plats att träna slagskott och annan stojig pojklek. En plats som är säker vad gäller störningar. Inget att tjafsa om, bara att fixa. Det är INTE så lämpligt att skjuta puckar på en vändplan nära hus och fordon - inte ens om det vore sådana där mjuka skumgummipuckar.
Nu är du JÄTTEARG!!!!.S StefanMJ skrev:
(Det är jag med. 😉)
Näe tyvärr. Frågan gällde påståendet att platsen där målet står/stod skulle vara privat mark. Och för det har det inte framförts några hållbara bevis.P pmd skrev:
Och det där du skrev om att det inte finns några juridiskt gällande fastighetskartor. Jo det gör det visst:
https://www.lantmateriet.se/sv/fastighet-och-mark/oklarheter-kring-granser/Hitta-granser/#faq=d799
Stycket:
"Jag behöver en karta med rättsligt gällande fastighetsgränser".
Rättsligt = juridiskt.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 649 inlägg
Problemet är att alla bilder förutom TS raderats av moderator.
Jag vet vilka adresser som är aktuella och kan utifrån Lantmäteriets karta och kommunens detaljplan säga att marken som målen står på tillhör grannens fastighet, men är detaljplanerad som lokalgata.
Här har jag ritat faktiskt dragning enligt Lantmäteriets kartor.
https://www.byggahus.se/forum/threa...serar-var-vandzon.552633/page-61#post-6421745
Enda anledningen till att Lantmäteriets kartor inte skulle stämma skulle vara om de glömt bort att lägga in en av gränspunkterna i systemen.
Men jag kan inte bekräfta detta genom andra kartor då dessa skulle bortmodereras.
Jag vet vilka adresser som är aktuella och kan utifrån Lantmäteriets karta och kommunens detaljplan säga att marken som målen står på tillhör grannens fastighet, men är detaljplanerad som lokalgata.
https://www.byggahus.se/forum/threa...serar-var-vandzon.552633/page-61#post-6421745
Enda anledningen till att Lantmäteriets kartor inte skulle stämma skulle vara om de glömt bort att lägga in en av gränspunkterna i systemen.
Men jag kan inte bekräfta detta genom andra kartor då dessa skulle bortmodereras.
Det är ju inte helt ovanligt att man äger bitar av gatumarken, detsamma gäller i mitt område där tomter styckats ut under lång tid och små rester blivit kvar här och där. Detta kom fram när vi skulle gräva ner fiber och var rörigt med allas tillstånd. Vi konstaterade också att Lantmäteriets förrättningskostnader ligger så högt att vi sannolikt aldrig kommer lösa det och ombilda vägarna till en egen fastighet.13th Marine skrev:
Problemet är att alla bilder förutom TS raderats av moderator.
[länk]
Oavsett det du påstår, så finns det en väghållare, och Den har skyldighet att avlägsna alla otillåtna föremål som placeras på vägen.D djac skrev:Det är ju inte helt ovanligt att man äger bitar av gatumarken, detsamma gäller i mitt område där tomter styckats ut under lång tid och små rester blivit kvar här och där. Detta kom fram när vi skulle gräva ner fiber och var rörigt med allas tillstånd. Vi konstaterade också att Lantmäteriets förrättningskostnader ligger så högt att vi sannolikt aldrig kommer lösa det och ombilda vägarna till en egen fastighet.
Dessutom - är det inte så i ditt fall att det genom åren är diverse fastighetsägare som på eget bevåg flyttat på sina tomtgränser? Inte alls ovanligt...
Jag kan som exempel nämna en snyfthistoria som var på nyheterna i Malmö för några år sedan, där en nybliven villaägare plötsligt en dag ser att kommunen rivit häckbuskar och delar av villaägarens gräsmatta, för att bygga cykelbana där. Det visade sig att den förra ägaren hade utvidgat sin tomt, och påstod dessutom att Hen hade fått marken till skänks av kommunen. Totalt skrattretande...
Redigerat:
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 649 inlägg
Det är viss skillnad på att ha annekterat annans mark och att faktiskt ha den inritad i kartor.
Området bebyggdes för 20år sedan och hade ingen befintlig bebyggelse då det var åkermark.
Området bebyggdes för 20år sedan och hade ingen befintlig bebyggelse då det var åkermark.