151 776 läst ·
1 182 svar
152k läst
1,2k svar
När grannen privatiserar vår vändzon!
Jamen du - nu är det inte dina resonemang som bestämmer, utan vi har lagar och regler i det här landet, och det är dom som bestämmer. Så du kan resonera tills du dör - det förändrar ingenting.P pmd skrev:Jahadu. Du kanske borde lära dig fler långa ord, helt enkelt. Eller försöka följa resonemanget i deltråden som börjar i inlägg #925 (eller möjligen tidigare).
Jag har dock skrivit om det det som står i inlägg #950 (som är ett av de viktigare i deltråden) i inlägg #963 med fler, men kortare ord, så att det ska bli mer lättläst.
Tyvärr, jag godtar endast exakta juridiskt gällande kartor här. Inte saker som "brukar hit och dit...".P pmd skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 654 inlägg
Såna spår av lek hittar du i hela landet, i varje bostadkvarter. I vår vägförening var det en gubbe som jag gissar är som du, som hade letat fram att det är olagligt att leka på våra villagator, och som tänkte som du att man ska agera därefter, han körde fort och nära de lekande barnen för att visa sitt missnöje.S StefanMJ skrev:
Jag tycker han är en idiot, inte helt förvånande så är han pensionerad polis, men han kör inte bil längre nu.
Är den här tråden fortfarande igång? 😂 minns den från längesen tillbaka och att det dök upp en bild på sagda vändplats, och alla enades om att det rörde sig om en tokig gringubbe, men det är inte över än alltså? Hälsa din granne att jag kan sponsra med ett nytt större mål ifall de är intresserade! Eller så kan jag betala ifall de kanske vill sätta upp ett till så de kan spela match på riktigt?
Kan också hjälpa till att måla upp markeringar på asfalten med en bra hållbar sprayfärg!
Kan också hjälpa till att måla upp markeringar på asfalten med en bra hållbar sprayfärg!
Det handlar om ordförståelse. Du förstod inte ett eller flera långa ord som jag använde, så jag förtydligade.S StefanMJ skrev:
Redigerat:
Det är inte du som behöver godta. I det här fallet är det nog närmast kommunen som TS bor i som ska försöka avgöra var fastighetsgränsen går. Dock tror jag att kommunen inte har brytt sig om att göra det eftersom det har visat sig att det "kvarglömda" målet inte utgör ett trafikhinder. Dessutom spelar det nog inte så stor roll om den del av vändplanen som målet står på tillhör TS grannes fastighet eller inte. Att den ingår i vändplanen bör var det viktiga.S StefanMJ skrev:
F.ö. så finns inga juridiskt gällande fastighetskartor.
Menar du att det är OK att olagligt leka på gator bara för att det görs i hela landet?D djac skrev:Såna spår av lek hittar du i hela landet, i varje bostadkvarter. I vår vägförening var det en gubbe som jag gissar är som du, som hade letat fram att det är olagligt att leka på våra villagator, och som tänkte som du att man ska agera därefter, han körde fort och nära de lekande barnen för att visa sitt missnöje.
Jag tycker han är en idiot, inte helt förvånande så är han pensionerad polis, men han kör inte bil längre nu.
P
polaris78
Medlem
· Västmanland
· 2 626 inlägg
polaris78
Medlem
- Västmanland
- 2 626 inlägg
Japp eller lås in gamla griniga gubbar och kärringar på senilhemmet där dom hör hemma och sluta försöka få allt till olovligt för det inte passar dom och deras världsbild..
Ingen har ju hitnintills presenterat ett enda fall där det bedömts olovligt eller olagligt och än mindre lyckats fått det till straffbart så
nej det är bara att fortsätta låta barnen spela landhockey på villakvarterts gata och vändplan
Ingen har ju hitnintills presenterat ett enda fall där det bedömts olovligt eller olagligt och än mindre lyckats fått det till straffbart så
nej det är bara att fortsätta låta barnen spela landhockey på villakvarterts gata och vändplan
Och om någon snorunge blir skadad av en bil, då kommer ungjävelns föräldrar att klaga på att bilar kör på gatan där ungjävlarna leker. Tycker inte ett dugg synd om dem! Spela på hockeyrinken istället, det är det den är till för!P polaris78 skrev:Japp eller lås in gamla griniga gubbar och kärringar på senilhemmet där dom hör hemma och sluta försöka få allt till olovligt för det inte passar dom och deras världsbild..