N nissebrun skrev:
Det är, till skillnad från ditt andra förslag, ett alternativ.
Du @nissebrun har tydligen inget kreativt att tillföra.

A ajn82 skrev:
Det är precis där målet står enligt bilden som tidigare fanns i tråden, men av oklar anledning nu har tagits bort. Söker du på vägnamnet i Google Maps och tar street view syns det klart och tydligt, och är enligt mig ett gigantiskt icke problem.
Behöver ju inte betyda att målet står där jämt. De kan ju lika gärna flytta på det och ställa det framför TS garageuppfart när det är match. Därav min enkla lösning utifrån den enda bild jag kunde se.

J
Kan inte målet stå framför någon av barnen som spelars hus, om de bucklar sin egen eller polarens föräldrars bil tar de nog mer ansvar. Eller frågar du föräldrarna om de står för alla skador på din egendom som uppstår, oavsett hur de uppkommer, vem som skjuter och oavsett om bevis finns eller någon erkänner. Om de inte står för skador så skulle jag helt sonika lyfta bort målet från vägen och in i skogen varje gång det står där.

• Gilla
Staffan_V
  • Laddar…
M Mortsken skrev:
Kollade du på bilden TS la ut?
Det är ju lika tydligt var det är som denna bilden.
Ja, det är klart jag gjorde. Enligt mig, och många andra var det en enorm skilnad. Men, hur som helst, bara för att man kan lista ut vart det är så är det kanske ändå inte fritt fram att börja snoka, och lägga ut saker som kanske inte är önsvärt.

A ajn82 skrev:
men av oklar anledning nu har tagits bort.
Inget oklart med det. Bilden bröt tydligt mot forumets regler och det gör även den nya.

• Gilla
MONTREAL och 1 till
  • Laddar…
A AG A skrev:
det [är] kanske ändå inte fritt fram att […] lägga ut saker som kanske inte är önsvärt.
Som fakta i målet? 😉

Skämt åsido, den bilden borde ha maskats, men den tillförde onekligen relevant information i sak.

• Gilla
  • Haha
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Inget oklart med det. Bilden bröt tydligt mot forumets regler och det gör även den nya.
Vilken nya bild? Den enda bild som finns är kartan TS själv lagt ut med sin adress?

• Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
A ajn82 skrev:
Vilken nya bild? Den enda bild som finns är kartan TS själv lagt ut med sin adress?
Sorry. Jag var lite väl snabb. Trodde det var en ny bild av samma typ som den som tidigare raderats. Fel av mig. Ställer mig i hörnet i tio minuter… 😳😳 😳

• Älska
oscar_uppsala och 1 till
  • Laddar…
J
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Såhär såg det alltså ut för tre år sedan. Sannolikt även nu. TS bil till vänster i bild. [bild]

Min åsikt är att det ser tämligen oförargligt ut.
Om bollar träffar huset bakom borde hockey föräldrarna skramla till ett nät att hänga upp bakom målet.

Om barnen träffar v70n till vänster är de lika bra de slutar spela, de har ingen chans till nhl karriär. ;)

• Gilla
Perplexus och 1 till
  • Laddar…
Jo.
Likafullt vore ett rejält Gunnebostängsel med ordentlig grind nog lämpligt för TS som är rädd att den dyrbara bilen skadas vid grannbarnens lek och spel på vändzonen.

J JohanLun skrev:
Om barnen träffar v70n till vänster är de lika bra de slutar spela, de har ingen chans till nhl karriär. ;)
Nu har ju TS bytt till en "dyrbar" bil och ungarna har övat några år, chanserna finns om man fortsätter träna

• Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
Villa Spinell Villa Spinell skrev:
Grannen är non verbal...
Non verbal som i mållös? Förtälj för grannen att det står i vändplatsen.

Villa Spinell Villa Spinell skrev:
Grannen är non verbal...
Då får du tala samma språk som hen, dvs gå över till none verbal actions!

Såhär såg det alltså ut för tre år sedan. Sannolikt även nu. TS bil till vänster i bild. [bild]

Ja, står det där målet där även när de spelar så är det ingen större fara. Det här handlar nog mer om att det finns livliga barn i grannskapet och att de ibland återfinns på vändzonen än att det spelas landhockey. Det hade nog blivit gnäll även om ungarna spelat schack.

• Gilla
fribygg
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Det hade nog blivit gnäll även om ungarna spelat schack.
Speciellt nu när TS har en dyr elbil;)

• Gilla
  • Haha
Festlund och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.