151 774 läst ·
1 182 svar
152k läst
1,2k svar
När grannen privatiserar vår vändzon!
Behöver ju inte betyda att målet står där jämt. De kan ju lika gärna flytta på det och ställa det framför TS garageuppfart när det är match. Därav min enkla lösning utifrån den enda bild jag kunde se.A ajn82 skrev:
Kan inte målet stå framför någon av barnen som spelars hus, om de bucklar sin egen eller polarens föräldrars bil tar de nog mer ansvar. Eller frågar du föräldrarna om de står för alla skador på din egendom som uppstår, oavsett hur de uppkommer, vem som skjuter och oavsett om bevis finns eller någon erkänner. Om de inte står för skador så skulle jag helt sonika lyfta bort målet från vägen och in i skogen varje gång det står där.
Ja, det är klart jag gjorde. Enligt mig, och många andra var det en enorm skilnad. Men, hur som helst, bara för att man kan lista ut vart det är så är det kanske ändå inte fritt fram att börja snoka, och lägga ut saker som kanske inte är önsvärt.M Mortsken skrev:
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 204 inlägg
Om bollar träffar huset bakom borde hockey föräldrarna skramla till ett nät att hänga upp bakom målet.Nötegårdsgubben skrev:
Om barnen träffar v70n till vänster är de lika bra de slutar spela, de har ingen chans till nhl karriär.
Ja, står det där målet där även när de spelar så är det ingen större fara. Det här handlar nog mer om att det finns livliga barn i grannskapet och att de ibland återfinns på vändzonen än att det spelas landhockey. Det hade nog blivit gnäll även om ungarna spelat schack.Nötegårdsgubben skrev: