Alfredo Alfredo skrev:
Hur uppfyller man följande samtidigt som man spelar landhockey?

[bild]
Ok det är alltså inte förbjudet

[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Ok det är alltså inte förbjudet
Jasså?

Skärmbild av juridisk text som beskriver påföljder för oaktsamhet enligt specifika paragrafer och kapitel i en förordning.

• Gilla
MONTREAL och 1 till
  • Laddar…
Om det är olagligt borde väl TS anmäla polisen till JO, men min känsla är att polisen har gjort rätt bedömning och inget olagligt försiggår...

• Gilla
  • Haha
returen och 1 till
  • Laddar…
När jag var barn och vi bodde i ett villakvarter så lekte alla ungar på gatorna överallt, hockey och spolade is, spelade fotboll. 30 ungar hade bolldatten osv osv. Vad har tagit åt människor nu för tiden de tål inte ett något. Flytta på biljäveln och låt baren leka hur svårt kan det vara.
Och jäklar om det är någon som har fel färg på staketet eller sågar några veckor

• Gilla
  • Wow
Jonis2 och 7 till
  • Laddar…
A ajn82 skrev:
Om det är olagligt borde väl TS anmäla polisen till JO, men min känsla är att polisen har gjort rätt bedömning och inget olagligt försiggår...
Har Polismyndigheten fattat beslut i detta ärende är det inget JO prövar.

https://www.jo.se/fragor-svar/

JO:s Q&A om att ändra myndighetsbeslut: "Nej, man kan överklaga inom angiven tid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

yonna yonna skrev:
Jag håller med! Ungarna växer upp och sedan blir det lugnt fram till att nästa kull avlats fram. Under mellanperioden får man leta efter något annat att irritera sig på.

Vill man vara riktigt illsinnad planterar man en hög hagtornshäck mot gatan.
Det är nog inget inget problem för TS..

• Haha
returen
  • Laddar…
Förstår verkligen TS utsatta situation! Vem vill ha en playstation kontroll genom bakrutan på fina elbilen! Det var bättre förr, på vår tid, när ungarna inte bara satt framför en skärm och glodde! Är det NHL 24 eller 25 de lirar? Kanske kan ringa EA games och få kontot spärrat Tänker-emoji med handen under hakan, fundersamt uttryck.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
  • Gilla
Jonis2 och 2 till
  • Laddar…
A ajn82 skrev:
Och min känsla är att det inte är lagligt men polisen anser att det är så vanligt att de bara skiter i det. Vilket inte gör det mera lagligt.

• Gilla
MONTREAL och 2 till
  • Laddar…
K kortis skrev:
När jag var barn och vi bodde i ett villakvarter så lekte alla ungar på gatorna överallt, hockey och spolade is, spelade fotboll. 30 ungar hade bolldatten osv osv. Vad har tagit åt människor nu för tiden de tål inte ett något. Flytta på biljäveln och låt baren leka hur svårt kan det vara.
Och jäklar om det är någon som har fel färg på staketet eller sågar några veckor
Och när jag var barn så visade ungar och grannar respekt för andras egendom.

• Gilla
MONTREAL och 5 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Hur uppfyller man följande samtidigt som man spelar landhockey?

[bild]
PRECIS! Om det vore lagligt, varför spelas inte matcher på villagator? Varför finns det fotbollsplaner överhuvudtaget?

• Gilla
returen
  • Laddar…
L llundberg skrev:
Om det vore lagligt, varför spelas inte matcher på villagator?
Just det har nog mer att göra med skärmar och annat som nu upptar barns tid än med lagar 😊

Fairlane
L llundberg skrev:
Och min känsla är att det inte är lagligt men polisen anser att det är så vanligt att de bara skiter i det. Vilket inte gör det mera lagligt.
Vad är din känsla om lagligheten i att såga sönder målet med motiveringen att du har en känsla av att det är olagligt?

• Gilla
  • Haha
Renovatorus och 2 till
  • Laddar…
P
L llundberg skrev:
Lagligheten bestäms av lagstiftningen och inte av din känsla, tyvärr.

• Gilla
polaris78 och 1 till
  • Laddar…
T TommyStrandberg skrev:
Går det inte att parkera bilen i garaget?
TS har en DYR elbil;)

• Haha
djac
  • Laddar…
Vet inte om en EV6a kan kallas dyr 😉

• Gilla
McHolm
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.