P polaris78 skrev:
Skulle vara kul att se lagstödet till den skylten och vart i straffrätten man hittar påföljden.
Vi klarade oss i alla fall från lagföring.....
 
  • Gilla
polaris78
  • Laddar…
Davidbagare Davidbagare skrev:
Jag skrev inget om vem som ska ordna med det? Jag tipsade om att hjälpa barnen att fixa ett skydd för puckarna.
Lugna ner dig ett snäpp. Du verkar ju leta saker som ska ge dig högt blodtryck.
"Hjälp ungarna bygga ett plank".
Om inte det är en uppmaning till TS är det väldigt slarvigt formulerat eller mer troligt, är ditt svar ovan en efterhandskonstruktion.

Hur som helst är det märkligt att det kommer förslag på att TS skall fjäska för ungarna för att få ha sina grejer ifred.
 
  • Gilla
MONTREAL och 1 till
  • Laddar…
Det är inte fjäskande, mer en strategi för framtiden. Hytta med näven och vara förbannad har aldrig funkat och kommer aldrig göra det.
 
  • Haha
  • Gilla
Workingclasshero och 2 till
  • Laddar…
V Ville_Vessla skrev:
Det är inte fjäskande, mer en strategi för framtiden. Hytta med näven och vara förbannad har aldrig funkat och kommer aldrig göra det.
Visst är det fjäsk som strategi. Inte tal om annat.
För normalt uppfostrade barn räcker det att be dem flytta på sig så de inte riskerar att skada din egendom.
 
Redigerat:
  • Gilla
returen
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Visst är det fjäsk som strategi. Inte tal om annat.
För normalt uppfostrade barn räcker det att be dem flytta på sig så de inte riskerar att skada din egendom.
Mmm, beror på hur det går till, har polis och kommun redan kontaktats så nja.
Normalt uppfostrade barn tycker då det är roligt att reta surgubben.
 
  • Gilla
Lilak och 2 till
  • Laddar…
V Ville_Vessla skrev:
Mmm, beror på hur det går till, har polis och kommun redan kontaktats så nja.
Normalt uppfostrade barn tycker då det är roligt att reta surgubben.
När det onormala blivit norm, har du säkert rätt. Att reta någon som lende kommer fram och säger -"Tjänare grabbar. Är ni snälla och spelar så ni inte riskerar att träffa min bil"?
Är det en surgubbe enligt din norm?
 
  • Gilla
MONTREAL och 2 till
  • Laddar…
Nej, en sådan person tror jag skulle respekteras, men jag är tveksam här eftersom det gjorts försök att blanda in både kommun och polis.
 
  • Gilla
  • Haha
Lilak och 2 till
  • Laddar…
J
If you cant beat them, join them. Är man den snälla gubben som bjuder på glass och fint säger man är rädd om bilen så KAN det funka...
 
  • Gilla
  • Haha
Lilak och 1 till
  • Laddar…
Börjar ana varför nativitet en är så låg nuförtiden. Ska man raljera är problemet att barnen leker utomhus.
 
M MickeMörkö skrev:
Börjar ana varför nativitet en är så låg nuförtiden. Ska man raljera är problemet att barnen leker utomhus.
Helt fel. Och det vet du.
Har du ändå inte förstått det efter 224inlägg lär inte ännu ett hjälpa dig.
 
  • Gilla
MONTREAL
  • Laddar…
P
returen returen skrev:
öga för öga tand för tand
Favorit i repris, tydligen. Jag hänvisar till inlägg #187.
 
P
L llundberg skrev:
Kan du förklara för mig varför öga-för-öga inte skulle gälla idag? Ser ingen anledning att det inte skulle vara så.
Idag brukar civiliserade människor använda sig av rättsväsendet för att få upprättelse efter att ha utsatts för en oförrätt.
 
  • Gilla
  • Haha
Lilak och 2 till
  • Laddar…
P
Intet Intet skrev:
Visst är det fjäsk som strategi. Inte tal om annat.
För normalt uppfostrade barn räcker det att be dem flytta på sig så de inte riskerar att skada din egendom.
De kanske kommer att spotta på den som ber dem flytta på sig?
🙃
 
  • Haha
Intet
  • Laddar…
P
P polaris78 skrev:
Skulle vara kul att se lagstödet till den skylten och vart i straffrätten man hittar påföljden..
Det beror förstås väldigt mycket på var skylten satt/sitter.
 
Villa Spinell Villa Spinell skrev:
Vi har ett problem som vi har tagit upp med vår kommun, Trelleborg. Helt klart är detta ett mycket stort men uppenbart ett lika underligt problem för ingen; kommun och polisen, vet hur man ska hantera det. Eller också vill man inte göra det. Jag presenterar problemet för er och sedan tar jag gärna emot inputs. Håll i minnet, detta handlar inte om millimeterrättvisa eller granngnabb. Det är ett problem för oss men helt klart är kommun och polis helt uppgivna. Grannen skiter i vilket!

Vi bor vid en vändplats. Vändplatsen har privatiserats av vår granne som ställt ut ett landhockeymål där, ett stort. När kidsen spelar där händer det att hårda puckar slås in på vår tomt och också mot bil, häck och in på vår uteplats. Grannen vet om att detta gör oss väldigt obekväma eftersom kidsen inte tar något ansvar men inte heller de vuxna. Vi är inte intresserade av att bo vid en landhockeyrink och vi är inte intresserade av att få bucklor i vår nya bil eller en puck in i nysatt häck. Jag har gjort anmälan till vår kommuns miljöinspektör men inget händer.

Vårt hus har gul linje, streckat i vitt är vändzon/landhockeyrink och vit gräns är grannen som skiter i vilket.

Vad hade ni gjort?
Formuleringen ”vår vändzon” kan tolkas som att ni ser den som er privata, men det är väl allmän gatumark? Därmed inte sagt att den ä lämpad för hockeyspel.
 
  • Gilla
returen
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.