151 777 läst ·
1 182 svar
152k läst
1,2k svar
När grannen privatiserar vår vändzon!
"Hjälp ungarna bygga ett plank".Davidbagare skrev:
Om inte det är en uppmaning till TS är det väldigt slarvigt formulerat eller mer troligt, är ditt svar ovan en efterhandskonstruktion.
Hur som helst är det märkligt att det kommer förslag på att TS skall fjäska för ungarna för att få ha sina grejer ifred.
Det är inte fjäskande, mer en strategi för framtiden. Hytta med näven och vara förbannad har aldrig funkat och kommer aldrig göra det.
Visst är det fjäsk som strategi. Inte tal om annat.V Ville_Vessla skrev:
För normalt uppfostrade barn räcker det att be dem flytta på sig så de inte riskerar att skada din egendom.
Redigerat:
Mmm, beror på hur det går till, har polis och kommun redan kontaktats så nja.Intet skrev:
Normalt uppfostrade barn tycker då det är roligt att reta surgubben.
När det onormala blivit norm, har du säkert rätt. Att reta någon som lende kommer fram och säger -"Tjänare grabbar. Är ni snälla och spelar så ni inte riskerar att träffa min bil"?V Ville_Vessla skrev:
Är det en surgubbe enligt din norm?
Nej, en sådan person tror jag skulle respekteras, men jag är tveksam här eftersom det gjorts försök att blanda in både kommun och polis.
Börjar ana varför nativitet en är så låg nuförtiden. Ska man raljera är problemet att barnen leker utomhus.
Formuleringen ”vår vändzon” kan tolkas som att ni ser den som er privata, men det är väl allmän gatumark? Därmed inte sagt att den ä lämpad för hockeyspel.Villa Spinell skrev:
Vi har ett problem som vi har tagit upp med vår kommun, Trelleborg. Helt klart är detta ett mycket stort men uppenbart ett lika underligt problem för ingen; kommun och polisen, vet hur man ska hantera det. Eller också vill man inte göra det. Jag presenterar problemet för er och sedan tar jag gärna emot inputs. Håll i minnet, detta handlar inte om millimeterrättvisa eller granngnabb. Det är ett problem för oss men helt klart är kommun och polis helt uppgivna. Grannen skiter i vilket!
Vi bor vid en vändplats. Vändplatsen har privatiserats av vår granne som ställt ut ett landhockeymål där, ett stort. När kidsen spelar där händer det att hårda puckar slås in på vår tomt och också mot bil, häck och in på vår uteplats. Grannen vet om att detta gör oss väldigt obekväma eftersom kidsen inte tar något ansvar men inte heller de vuxna. Vi är inte intresserade av att bo vid en landhockeyrink och vi är inte intresserade av att få bucklor i vår nya bil eller en puck in i nysatt häck. Jag har gjort anmälan till vår kommuns miljöinspektör men inget händer.
Vårt hus har gul linje, streckat i vitt är vändzon/landhockeyrink och vit gräns är grannen som skiter i vilket.
Vad hade ni gjort?
