J John Vikner skrev:
Jag slutas aldrig att förvånas över respekten dagens människor inte har och hur de så gärna stoltserar med hur korkade de är. Är det någon som ens läst vad snubben säger? Problemet är egentligen inte att de spelar landhockey. Problemet är att de har målet mot OPs dyra bil som han slitit för att kunna skaffa och ha (utan skador från barn). Att föräldrar till barnen är så respektlösa att de inte uppfostrar sina barn till att inte göra så här är ingen förvåning för mig. Inte heller att majoriteten av er inte ser något problem med detta. Vart är respekten för andras egendom egentligen? Majoriteten av er grinar om höga häckar eller något annat trams men när det kommer till barn så ska de få härja fritt bäst de vill. Inte konstigt att samhället ser ut som det gör.

Om ni läser så har ju OP försökt prata med grannen, grannen kunde inte bry sig mindre. Han har försökt prata med kommunen som äger vägen. De bryr sig inte. Han har försökt prata med polis. De bryr sig inte. Han har försökt prata med er. Ni bryr er inte. Ändå är han "surgubben".

En annan sak ni verkar ha svårt att förstå är juridik. "om du får skador prata med grannen och låt han betala". SERIÖST!? Ring mor och skäll ut henne för att hon tappade dig i backen när du var liten! Problem 1. Bevisbörda! Det finns ingen chans i världen att han kan bevisa att ungarna gjorde bucklorna även fast man vet att det är de. Problem 2. Prata med grannen. HUR!? grannen kunde inte bry sig mindre så sannolikheten att han skulle betala är bokstavligt noll!

Varför kan de inte vända målet och skjuta in mot sin egen tomt istället?
Känns som at TS eller närstående skapat denna profilen…
 
  • Gilla
johanxx_ och 2 till
  • Laddar…
Jag förekommer moderatorernas radering och raderar mina inlägg själv.

Även maskerade bilder ogillas tydligen.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Hej, jag ser endast positivt på att barn/ ungdomar lämnar data spelandet och utövar fysiska aktiviteter. Bygg skydd för din bil och delta gärna som domare eller något liknade, Jag är faktiskt lite avundsjuk att det inte händer där jag bor
 
  • Älska
  • Haha
johanxx_ och 1 till
  • Laddar…
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Jo det är tillgreppsbrott.
beror nog på vad det är
annars skulle alla sopmaskinsförare vara konstant i tingsrätten
och ligger det några stridsvagnsminor framför mig på vägen tar jag hem dessa direkt
 
Emanuel.Sandstrom Emanuel.Sandstrom skrev:
Låt ungarna spela hockey surgubbe/gumma!
vi låter TS skicka hem dessa till dig vet ja
 
  • Arg
johanxx_
  • Laddar…
Emanuel.Sandstrom Emanuel.Sandstrom skrev:
Låt ungarna spela hockey surgubbe/gumma!
vi låter TS skicka hem dessa till dig vet ja
 
  • Arg
johanxx_
  • Laddar…
Claes Sörmland
returen returen skrev:
beror nog på vad det är
annars skulle alla sopmaskinsförare vara konstant i tingsrätten
och ligger det några stridsvagnsminor framför mig på vägen tar jag hem dessa direkt
I det här fallet var det tänkta agerandet att "kapat målet i små små bitar med en vinkelslip".
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
I det här fallet var det tänkta agerandet att "kapat målet i små små bitar med en vinkelslip".
i min värld är alla idrottsredskap skräp
 
  • Haha
Dilato och 3 till
  • Laddar…
Claes Sörmland
returen returen skrev:
i min värld är alla idrottsredskap skräp
Last famous words före du blev rikskändis med kaptrissan i hand på det lokala gymmet!
 
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Last famous words före du blev rikskändis med kaptrissan i hand på det lokala gymmet!
där har jag lämnat oförglömliga minnen och traumatiska skador på motmänniskorna
 
  • Haha
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
Jag kommer osökt att tänka på en känd incident involverande en borrmaskin och däcken på en störande hemglassbil...
 
  • Gilla
Dilato och 3 till
  • Laddar…
P
ja problemen med att "slinta med borrmaskinen på nåns däck" är ju att chansen att få samma kärlek tillbaka är rätt stor..

Landhockey är trots allt inte en olaglig aktivitet på en vändplan på gatan i villaområdet och inte straffbart även om nån elbilsägare är rädd för puckar på sin bil

Bilderna vi nu sett flertal ggr som visar gatan visar ju dessutom målburen mot en stenmur som dessutom vid miss av den så verkar pucken hamna hos hockeyfamiljen själva så vi kan rätt snabbt konstatera att vakren polis kommun eller miljönämd som struntar i det så är det inte straffbart hur mycket det än svider i ts att nån kanske har roligt på gatan
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
B
Fram med popcornen! Rolig tråd att skumma igenom.
 
B
A ajn82 skrev:
Jag kommer osökt att tänka på en känd incident involverande en borrmaskin och däcken på en störande hemglassbil...
Underbar parodi!

 
B Bannerb skrev:
Fram med popcornen! Rolig tråd att skumma igenom.
popcornen tog slut samtidigt som tråden blev patetisk
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.