Sitter o funderar på när det är bäst att man börjar med att gjuta botten platan.
Med tanke på att det måste torka så kan ju inte minus grader vara speciellt bra eftersom man blandar väl betong med vatten......?
 
Vi gjorde grunden nu precis i värsta vinter dagar.

Det är inga problem, "vinter" betong (speciell blandning) blandas med 25 graders vatten.

Enl min grundentreprenör, grundar dom hela året.

Vi har inte haft några problem.

Men har du möjlighet att börja till våren eller hösten är det alltid bäst.

Sommar perioden är ingen bra, då får man vattna grunden hela tiden för att den inte ska torka för fort.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.