tensiden tensiden skrev:
Varför är det viktigt hur det ser ut i sovrummet? Man sover mesta delen av tiden man vistas där. Köket? Bara ett ställe där man skall fixa käk och äta. Hallen? Den passerar man ju bara, så där behöver inte vara snyggt. Är väl vardagsrummet kvar då där man kan styla lite. Eller?
Fast jag tycker nog att badrummet är det som är minst viktigt i alla fall, bara det är funktionellt.
I sovrummet ska det vara mysigt, i köket spenderar man en hel del tid, hallen är det som välkomnar en till huset. Hos oss är det för övrigt vardagsrummet vi är minst tid.
Men det har ju inget med ts' fråga att göra egentligen. Ber om ursäkt för ot.

BirgitS BirgitS skrev:
När vi renoverade ett badrum 2011 så var det högsta mode att ha vita väggar, mycket mörkt grå eller svarta golv som gick upp som en eller två pelare på väggen typ bakom duschblandaren och/eller bakom toastolen, och det med plattor som var i storleksordningen 10x10 till 20x30. Jag lovar dig att den typen av badrum kändes omoderna 5 år senare.
Tyvärr var det inte ens fint då... nästan alla stilar blir daterade vissa förr än senare. :cool:

FamiljenL FamiljenL skrev:
Tyvärr var det inte ens fint då... nästan alla stilar blir daterade vissa förr än senare. :cool:
Jag var senast igår inne i en nyrenoverad (under ett år) hyresrätt med den stilen...

Mikael_L
Mikael_L Mikael_L skrev:
Kan vi inte släppa pratet om var och ens smak och istället hjälpa TS med tankar om det tekniska skicket på hans badrum och tips på vad och hur man kan kontrollera skick och ev läckage.
Jag upprepar mig en dåres envishet.
Men jag är otroligt mycket mer nyfiken på tips över vad man ska kolla efter såsom varningssignaler, eller om det går att mäta något etc ...
För några inlägg sedan var det någon som skrev om en fuktmätare som mäter på djupet.
Hur fungerar en sådan?, fungerar den alls?, var ska man mäta? etc

Claes Sörmland
Typiska symptom på läcka i tätskitet på träbjälklag är klinkerplattor som sitter lösa, låter bom när man knackar på dem eller har spruckna fogar. Spånplatta och gips under golvet ger sig ju och sväller om det läcker och detta ger dessa effekter.

U
Mikael_L Mikael_L skrev:
Jag upprepar mig en dåres envishet.
Men jag är otroligt mycket mer nyfiken på tips över vad man ska kolla efter såsom varningssignaler, eller om det går att mäta något etc ...
För några inlägg sedan var det någon som skrev om en fuktmätare som mäter på djupet.
Hur fungerar en sådan?, fungerar den alls?, var ska man mäta? etc
Finns ett företag som heter Invisense som pysslar med det. Länsförsäkringars testhus Dalarnas villa kör på dem. Ingen aning om det funkar. https://invisense.se/

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.