Hej
Ska försöka göra en lång historia något kortare.....
Har en Growatt VR MOD 12KTL3-X och har knåpat ihop en smart styrning med hjälp av OHMIGO server och en Shelly puck som man kan använda och bygla olika stift kombinationer i VRs DRM kontakt som då stänger av eller reducerar exporten,sen kommer vi till det svåra,min installatör säger att han inte hittar nån inställning i sitt installatör program OSS för att aktivera DRM/RRCR fast det står i manualen för VR att det finns men man måste aktivera funktionen först,har kontaktat growatt support i Sverige där jag fick ett ärende nummer och skickade mina VRs serie nummer etc sen svarade dom att dom aktiverat funktionen ...men det funkar inte när jag byglar...försökte då åter få kontakt med dom utan svar....kontaktade då growatt kinesiska support som vänligt men bestämt vidare befordrade mitt mail med nytt ärende nummer tillbaka till den svenska supporten , men inte ens då får jag nån återkoppling utan bara ett automatiskt mail att dom tagit emot mitt ärende och ska återkomma till mig..... har inte fått nån återkoppling på över en månad nu...så försökte åter igen få hjälp från Kina supporten med samma resultat,nytt ärende nummer men troligen ingen återkoppling.... orkar inte vänta igen så....🫣
finns det nån schysst forums användare som kan growatt och kan hjälpa mig framåt i ärendet? och kanske nån med installations behörighet som vet hur man aktiverar DRM RRCR funktionen....?

• Gilla
karlmb
  • Laddar…
T T7 skrev:
Hej
Ska försöka göra en lång historia något kortare.....
Har en Growatt VR MOD 12KTL3-X och har knåpat ihop en smart styrning med hjälp av OHMIGO server och en Shelly puck som man kan använda och bygla olika stift kombinationer i VRs DRM kontakt som då stänger av eller reducerar exporten,sen kommer vi till det svåra,min installatör säger att han inte hittar nån inställning i sitt installatör program OSS för att aktivera DRM/RRCR fast det står i manualen för VR att det finns men man måste aktivera funktionen först,har kontaktat growatt support i Sverige där jag fick ett ärende nummer och skickade mina VRs serie nummer etc sen svarade dom att dom aktiverat funktionen ...men det funkar inte när jag byglar...försökte då åter få kontakt med dom utan svar....kontaktade då growatt kinesiska support som vänligt men bestämt vidare befordrade mitt mail med nytt ärende nummer tillbaka till den svenska supporten , men inte ens då får jag nån återkoppling utan bara ett automatiskt mail att dom tagit emot mitt ärende och ska återkomma till mig..... har inte fått nån återkoppling på över en månad nu...så försökte åter igen få hjälp från Kina supporten med samma resultat,nytt ärende nummer men troligen ingen återkoppling.... orkar inte vänta igen så....🫣
finns det nån schysst forums användare som kan growatt och kan hjälpa mig framåt i ärendet? och kanske nån med installations behörighet som vet hur man aktiverar DRM RRCR funktionen....?
Följer, kommer att ha liknande önskemål framöver...

• Gilla
T7
  • Laddar…
Jag har skaffat mig tillgång till OSS och kan slå en koll på det i helgen. Återkommer om du inte får hjälp innan dess!

• Gilla
karlmb
  • Laddar…
N NoOne2k skrev:
Jag har skaffat mig tillgång till OSS och kan slå en koll på det i helgen. Återkommer om du inte får hjälp innan dess!
F*n va trevligt att få tag i nån med behörighet, som du läst i tråden så har jag försökt ett tag och verkar inte komma så mycket längre varken med min installatör eller svensk support som inte svarar längre så jag välkomnar gärna din hjälp.. hör jag inget nytt från installatör/support under morgondagen så kan vi kanske höras av över PM hur vi ska göra rent praktiskt? mvh

R
När ska folk lära sig att inte köpa produkter som kräver molntjänster och tillverkarens goda vilja för att använda.

• Gilla
karlmb
  • Laddar…
N NoOne2k skrev:
Du har PM

Jag kan bekräfta att det finns en funktion i OSS för att aktivera/inaktivera RRCR, inte speciellt svårt att hitta den heller, bilden visar det översta som visas när man öppnar inställningarna för växelriktaren. Skärmbild av inställningar i växelriktarens mjukvara, där man kan aktivera eller inaktivera funktionen RRCR.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Visa bilden för din installatör och se om det kan lösa det hela?

• Gilla
karlmb
  • Laddar…
N NoOne2k skrev:
Jag kan bekräfta att det finns en funktion i OSS för att aktivera/inaktivera RRCR, inte speciellt svårt att hitta den heller, bilden visar det översta som visas när man öppnar inställningarna för växelriktaren. [bild]
Visa bilden för din installatör och se om det kan lösa det hela?
Kanon gör ett försök med min installatör,bara för att verkligen verifiera så har du tryckt på kugghjulet till höger i raden för vald växelriktare?och då hamnar du på din bifogade skärmdump?

T T7 skrev:
Kanon gör ett försök med min installatör,bara för att verkligen verifiera så har du tryckt på kugghjulet till höger i raden för vald växelriktare?och då hamnar du på din bifogade skärmdump?
Ja, men för säkerhets skull hade jag editerat inlägget och tagit bort serienumret på din enhet...

Du har nytt PM

Hej
För kännedom för dom som är intresserade så kan jag meddela att problemet är löst med (ny mjukvara och aktivering av DRM/RRCR funktionen) hjälp av Thomas på Onepower som är grymt duktig på Growatt.

• Gilla
knightjocke och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.