Tjosan,

Satt och kikade på bilder från allt man gjort i sommar och insåg att det var rätt mycket, och en del info man inte vill gå förlorad. Men det kommer det ju göra när det ligger som ett random mail eller bild fyrahundra bilder bak.

Nån som har bra tips på mjukvara eller tjänst/site där man kan göra små inlägg och se tex före/mitten/efter-bilder på nåt man gjort, kanske lägga lite text, ett pdf produktblad eller två.

Det ska både fungera som referens, men kanske mer som dagbok.

Har egen server så egenhostat funkar bra. Vill helst ha nåt gratis alternativ.

Edit: inser att tråden kanske hamnade fel. "Övrigt husrelaterat" kanske?

Ett forum för hus, projekt och bygg? 😉

Detta kommer troligtvis ganska snart, finns redan I Norge och det kallas "Boligmappa"

Tjänsten har expanderat och nu påverkar det till och med huspriserna, har man inte en biloligmappa så kan huset anses som suspekt.

Fantasikt bra dock om man ska dra ny el då det finns bilder på hur det såg ut under föregående renoverng.

• Gilla
slothy
  • Laddar…
K KenNo skrev:
Detta kommer troligtvis ganska snart, finns redan I Norge och det kallas "Boligmappa"

Tjänsten har expanderat och nu påverkar det till och med huspriserna, har man inte en biloligmappa så kan huset anses som suspekt.

Fantasikt bra dock om man ska dra ny el då det finns bilder på hur det såg ut under föregående renoverng.
Men exakt! Sånt, men privat. Tänk huspärm men lättare och digital.

K KMNelhas skrev:
Ett forum för hus, projekt och bygg? 😉
Hahaha övervägde faktiskt det ett tag eftersom det är så lätt att infoga bilder här. Men en del saker kommer ju oundvikligen ha känsliga uppgifter, och annat är ju inte jättekul för er andra. Men om du verkligen vill så har jag ett gäng mått på takkupans fasadplankor 😂🍺🍺🍺

Målad takkupskonstruktion med svart färgburk på träplattform på taket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Måttband mot fasadplanka på takkupa, mäter höjd upp till drygt 17 cm, med tegelvägg i bakgrunden.
Skapa konto

Förfallen takkupa med slitna fasadplankor och exponerat material, bredvid en tegelvägg och ett tak beklätt med svart material.
Skapa konto

Jag beskrev de features jag ville ha och syftet med det, för ChatGPT som spottade ur sig det här:

Tabell som visar olika självhostade system för dokumentation och kunskapshantering, inklusive deras styrkor och begränsningar.
Skapa konto

Också en hel del text kring vad chatgpt skulle valt, lite tips osv. Har inte tagit mig igenom det än, men skummat låter det vettigt. Ska testa wiki.js som behöver sqlite och node, vilket jag kan enkelt köra på min micro VPS som jag har på tse internetts.

slothy slothy skrev:
Hahaha övervägde faktiskt det ett tag eftersom det är så lätt att infoga bilder här. Men en del saker kommer ju oundvikligen ha känsliga uppgifter, och annat är ju inte jättekul för er andra. Men om du verkligen vill så har jag ett gäng mått på takkupans fasadplankor 😂🍺🍺🍺

[bild]

[bild]

[bild]
Jag förstår vad du menar. Men samtidigt, ju fler som lägger upp sina projekt och åtgärder desto fler kan lära sig, inspireras och förbättras så det finns ju ett, visserligen långsiktigt men ändå, större värde i att dela med sig. (Ska jag säga som har tusentals osorterade bilder bilder på mina projekt.)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.