Mitt tips är att vara minst fyra personer för detta och en som fixar mat och förfriskningar.

• Gilla
Naturlig obegåvning
  • Laddar…
Nu har jag gjutit kantbalken, det blev 8 vändor i blandaren. Byggde en 60cm bred "ränna" så att jag bara kan tippa direkt ner i gjutformen utan att behöva köra betongen med skottkärra. Det gick hur bra som helst, fick till ett bra recept ganska snabbt, vibben från jula funkar kanon (vissa påstår att den är värdelös), jobbet tog mig ganska exakt 4 timmar i lugn takt, jag gjorde hela jobbet själv idag. Nu är det ölpaus så kör jag plattan med hjälp av en till imorgon. :beer:

• Gilla
Jan_G och 4 till
  • Laddar…
Härligt att de gick bra å de e ju obligatoriskt med gjutaröl (y)

• Gilla
Naturlig obegåvning
  • Laddar…
Slutrapport. Plattan är färdiggjuten, kan erkänna att jag var rätt less på slutet men resultatet blev bra. Det blev många fler blandningar än jag räknat med, fick köra 12 säckar grovbetong på slutet eftersom jag fått slut på sand (trodde det skulle bli massor över). Var väl klar runt 18 men sen fick jag vänta länge tills det torkat knappt tillräckligt för att jag skulle kunna riva av. Pressenning ligger på nu och jag har lagt en templogger på plattan som visar 11,5 grader (det är 2 grader ute).
Nästa helg så blir det att resa stommen.

• Gilla
Snickarkirre och 3 till
  • Laddar…
Kul med en återkoppling å att de gick bra! Ja efterarbetet e alltid drygt att hålla på me å även att de kan ta tid innan man kan påbörja de. Men hellre att de går segt än att det börjar brinna ifrån en, då blir de svettigt vill ja lova!

• Gilla
Naturlig obegåvning
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.