Marko Koistinen Marko Koistinen skrev:
Jo men denna har mycket högre ljud är den den röda orginalet man kopierat.

Just skill har väldigt hög volym.

Jag har tillgång till skill och originalet.
Vilket är det röda originalet?

Mvh Mackk

FreQa FreQa skrev:
Vad jag vet är det väl bara sågar med induktionsmotor som är tysta, alla andra låtar väl mer eller mindre?
Jag hade en gammal Elu med induktionsmotor. Den var nästan farligt tyst.

• Gilla
FreQa
  • Laddar…
Jo men denna har mycket högre ljud är den den röda orginalet man kopierat.

Just skill har väldigt hög volym.

Jag har tillgång till skill och originalet.
Skill = 108 dBA
M Mackk skrev:
Vilket är det röda originalet?

Mvh Mackk
milwaukee

Skill = 108 dBA

milwaukee
Tack!

U
Skill = 108 dBA

milwaukee
Skulle dock säga att den Gula va före Milwaukee med den designen på bordssåg.

Någon som uppgraderat sin såg med något liknande? Bytte ni i så fall anslag helt eller modifierade ni det existerande?

1779624640210.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag fulriggade en 20x20 (tror jag) alu profil jag hade liggandes i spåret ovanpå anhållet, och satte en t-track i 20x20-profilen, och mina router stock guides i t-tracken. Det funkar, men skulle kunna göras mycket bättre.

Har en stor alu-profil (80x20 kanske) inspirerad av denna:
men som jag inte lyckats fästa på ett bra sätt (behöver nog borra + förstärka det befintliga anhållet för att det ska bli bra.

Ber om ursäkt för allt bös, har fräst/sågat dörrpaneler i mdf. Det blir bös överallt.

• IMG_0065.jpg
    Skapa konto
  • IMG_0066.jpg
    Skapa konto
  • Gilla
oddan och 2 till
  • Laddar…
H Hasselnot skrev:
Tänker jag bidrar med hur jag fick igång det. Tack för hjälpen.
Jag får erkänna jag är inte elektrisk kunnig, får kanske vänta in svärfar men jag får inte ihop din bild med mina sladdar. Dina verkar vara kopplade på andra raden jämförelse med mina.
Din:
Screenshot_20260531-173722.png
Skapa konto

Min:
20260531_173707745.JPG
Skapa konto

FreQa FreQa skrev:
Jag får erkänna jag är inte elektrisk kunnig, får kanske vänta in svärfar men jag får inte ihop din bild med mina sladdar. Dina verkar vara kopplade på andra raden jämförelse med mina.
Din:
[bild]
Min:
[bild]
Svarar mig själv för att bumpa tråden lite...

• Älska
  • Gilla
krisva och 1 till
  • Laddar…
Hej! Jag har nu sent omsider monterat min såg inköpt i vintras och installerat en mjukstart. Men jag hittar inte den taggiga nedhållare (är det rätt namn? Anti-kickback?) som enligt instruktionsboken kan monteras "efter" sågen för att skydda mot bakslag (?). Själva skyddet över bladet är monterat och en sån där "kniv" på baksidan också.

Jag är osäker på om jag förlagt den eller om den aldrig varit med i paketet. Därför följer några frågor till er andra som äger sågen:

1. Vet ni om den alltid är med, eller bara ibland, eller tillbehör att köpa till?

2. Hur viktig är den för säkerheten? Skulle ni använda sågen utan den?

3. Vet ni om man kan köpa till sån? Söker på reservdelar men hamnar bara på obskyra tyska sidor med obegriplig navigation.

Tack!

L luddig skrev:
Hej! Jag har nu sent omsider monterat min såg inköpt i vintras och installerat en mjukstart. Men jag hittar inte den taggiga nedhållare (är det rätt namn? Anti-kickback?) som enligt instruktionsboken kan monteras "efter" sågen för att skydda mot bakslag (?). Själva skyddet över bladet är monterat och en sån där "kniv" på baksidan också.

Jag är osäker på om jag förlagt den eller om den aldrig varit med i paketet. Därför följer några frågor till er andra som äger sågen:

1. Vet ni om den alltid är med, eller bara ibland, eller tillbehör att köpa till?

2. Hur viktig är den för säkerheten? Skulle ni använda sågen utan den?

3. Vet ni om man kan köpa till sån? Söker på reservdelar men hamnar bara på obskyra tyska sidor med obegriplig navigation.

Tack!
Det låter som att du söker en feather board? Verkar inte som att det ska ingå, men det går ju att köpa till, vilket jag gjort.

1782996524309.png
1782996553625.png

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.