241 224 läst ·
625 svar
241k läst
625 svar
Någon som har testat Skil 1340 AA bordssåg?
Jag fulriggade en 20x20 (tror jag) alu profil jag hade liggandes i spåret ovanpå anhållet, och satte en t-track i 20x20-profilen, och mina router stock guides i t-tracken. Det funkar, men skulle kunna göras mycket bättre.
Har en stor alu-profil (80x20 kanske) inspirerad av denna:
men som jag inte lyckats fästa på ett bra sätt (behöver nog borra + förstärka det befintliga anhållet för att det ska bli bra.
Ber om ursäkt för allt bös, har fräst/sågat dörrpaneler i mdf. Det blir bös överallt.
Har en stor alu-profil (80x20 kanske) inspirerad av denna:
Ber om ursäkt för allt bös, har fräst/sågat dörrpaneler i mdf. Det blir bös överallt.
Jag får erkänna jag är inte elektrisk kunnig, får kanske vänta in svärfar men jag får inte ihop din bild med mina sladdar. Dina verkar vara kopplade på andra raden jämförelse med mina.H Hasselnot skrev:
Din:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Min:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej! Jag har nu sent omsider monterat min såg inköpt i vintras och installerat en mjukstart. Men jag hittar inte den taggiga nedhållare (är det rätt namn? Anti-kickback?) som enligt instruktionsboken kan monteras "efter" sågen för att skydda mot bakslag (?). Själva skyddet över bladet är monterat och en sån där "kniv" på baksidan också.
Jag är osäker på om jag förlagt den eller om den aldrig varit med i paketet. Därför följer några frågor till er andra som äger sågen:
1. Vet ni om den alltid är med, eller bara ibland, eller tillbehör att köpa till?
2. Hur viktig är den för säkerheten? Skulle ni använda sågen utan den?
3. Vet ni om man kan köpa till sån? Söker på reservdelar men hamnar bara på obskyra tyska sidor med obegriplig navigation.
Tack!
Jag är osäker på om jag förlagt den eller om den aldrig varit med i paketet. Därför följer några frågor till er andra som äger sågen:
1. Vet ni om den alltid är med, eller bara ibland, eller tillbehör att köpa till?
3. Vet ni om man kan köpa till sån? Söker på reservdelar men hamnar bara på obskyra tyska sidor med obegriplig navigation.
Tack!
Det låter som att du söker en feather board? Verkar inte som att det ska ingå, men det går ju att köpa till, vilket jag gjort.L luddig skrev:Hej! Jag har nu sent omsider monterat min såg inköpt i vintras och installerat en mjukstart. Men jag hittar inte den taggiga nedhållare (är det rätt namn? Anti-kickback?) som enligt instruktionsboken kan monteras "efter" sågen för att skydda mot bakslag (?). Själva skyddet över bladet är monterat och en sån där "kniv" på baksidan också.
Tack!
Klicka här för att svara