11 239 läst ·
465 svar
11k läst
465 svar
Nackdelarna med vindkraft
Nej, det är desinformation, jag är inte intresserad, inte min kyrkaP Peter787 skrev:
Kan du komma med några exempel i hans vindkraftvideo som du vet är konspirationsteorier och därför klassade som oxskit av dig. Jag har lyssnat på Jönssons kommentarer och kan inte avgöra om hans påståenden stämmer eller inte, så jag är verkligen intresserad av att veta vad som är osannt.Mikael_L skrev:
Och då menar jag alltså konkreta exempel och inte din vanliga osammanhängande rappakalja fylld av sandlådeinvektiv för att du är såååå trött på att bli ifrågasatt.
Så, Mikael, upp till bevis och överraska mig med fakta!
Alltså, det är ren underhållning, standup som kammar en specifik grupp medhårs, det är liksom affärsideen.Intet skrev:
Kan du komma med några exempel i hans vindkraftvideo som du vet är konspirationsteorier och därför klassade som oxskit av dig. Jag har lyssnat på Jönssons kommentarer och kan inte avgöra om hans påståenden stämmer eller inte, så jag är verkligen intresserad av att veta vad som är osannt.
Och då menar jag alltså konkreta exempel och inte din vanliga osammanhängande rappakalja fylld av sandlådeinvektiv för att du är såååå trött på att bli ifrågasatt.
Inte ens kvalificerade ekonomer har lyckats reda ut det där!D djac skrev:Ok, ja det hände mycket i mars men tillbaks till ämnet, under den tiden du hävdar att stöd utgått, vad var omsättningen, dvs hur stor del av intäkterna utgjordes av stöd, utan att veta detta så vet inte om stödet varit relevant?
Allting som handlar om detta slutar med stora tal, så det ger inget att bara slänga sig med lösa siffror.
Förvänta dig inte något vettigt svar från Mikael_L, han yrar på i sin lilla värld.Intet skrev:
Kan du komma med några exempel i hans vindkraftvideo som du vet är konspirationsteorier och därför klassade som oxskit av dig. Jag har lyssnat på Jönssons kommentarer och kan inte avgöra om hans påståenden stämmer eller inte, så jag är verkligen intresserad av att veta vad som är osannt.
Vindkraften har ju ett väldigt stort problem.
Regeringen vill inte subventioner den det minsta.
Nu ska det lånas upp 8 miljarder som stöd till att bränna mer fossilt (lånas för att det går tydligen inte att finansieras med ännu sämre polis, tull, sjukhus, skolor osv).
Man vill också finansiera kärnkraft med ca 3,5 miljarder kronor per år och reaktor.
Ja siffran är ju lite höftad, avspeglas av hur det skulle blivit de senaste två åren, men den kan ju bli värre också, typ dubblad i värsta fall.
Medan vindkraften, den kan inte ens få en enda ynka miljard för anslutning till elnätet.
Ja det är en stor nackdel med vindkraft. Den är dömd att misslyckas.
Nu ska det lånas upp 8 miljarder som stöd till att bränna mer fossilt (lånas för att det går tydligen inte att finansieras med ännu sämre polis, tull, sjukhus, skolor osv).
Man vill också finansiera kärnkraft med ca 3,5 miljarder kronor per år och reaktor.
Ja siffran är ju lite höftad, avspeglas av hur det skulle blivit de senaste två åren, men den kan ju bli värre också, typ dubblad i värsta fall.
Medan vindkraften, den kan inte ens få en enda ynka miljard för anslutning till elnätet.
@Mikael_LMikael_L skrev:
Det var inte täkt som ett svar på min fråga i inlägg 34, anar jag, eftersom du levererade den vanliga rappakalja utan innehåll. Mycket snack och ingen verkstad.
Ny chans. Vad i Jönssons video är faktafel. Det räcker att du tar de tre allra mest uppenbara.
Jag är riktigt intresserad av ditt svar, för jag ogillar Jönsson och hans ohämmade fjäskande för Israel. Så kan du med en sådan lätthet avslöja honom som oxskit och konspirationsteorier blir ingen gladare än jag.
Men vis av erfarenhet är jag rädd att du återigen har låtit fingrarna spela över tangentbord och låtit de leverera dina tomma tankar.
Så överraska mig med konkreta exempel där Jönssons felaktiga påståenden avslöjas och du talar om hur det egentligen ligger till.
Man eller mus?
Redigerat:
Mikael_L skriver vanligtvis logiska faktabaserade inlägg. När har du sett något annat?P Peter787 skrev:
Den som menar att det finns något logiskt, rationellt, fakta beserat, kausalt som sägs i den videon kan väl presentera det i inlägg här.
Jag vet. Statistiken är inte till hans fördel.P Peter787 skrev:
Blir han riktigt snärjd haglar förolämpningarna: -"Du är helt tappad, antipatriot och många många fler på samma tragiskt låga nivå.. Det konstiga är inte att en skribent inte är riktigt lämpad för en skriftlig ordväxling, utan att andra deltagare uppmuntrar till denna smörja. Kanske säger mer om de själva än om honom?
Till er övriga. -Ursäkta snedsteget från ämnet.
Grejen är väl att oavsett hur många verk vi sätter upp, på land eller till havs. Så måste det byggas något som täcker om det inte blåser under några kalla vinterveckor.Mikael_L skrev:
Då är frågan om det är smartare att lägga de pengarna på kärnkraftverk så man inte måste dubbla lika mycket eller smälla upp några gaskraftverk men då dubbla?
Vindkraft har absolut nackdelen att den knappast kan vara det enda kraftslaget.
Men i Sverige åtminstone har vi en enorm mängd reglerkraft i form av vattenkraft.
Vindkraft + kärnkraft är ingen fungerande kombination.
Vindkraft ensamt fungerar inte.
Kärnkraft endast fungerar inte heller.
Men i Sverige åtminstone har vi en enorm mängd reglerkraft i form av vattenkraft.
Vindkraft + kärnkraft är ingen fungerande kombination.
Vindkraft ensamt fungerar inte.
Kärnkraft endast fungerar inte heller.