D
Jag ska mecka lite med styrenheten på min nya fläkt. Ska koppla in en plejdpuck. Pucken har märkningar för N och L men fläkten kopplas in med stickpropp. Svårt att veta vilken av stiften som får fasen, men spelar det någon roll?
 
Det ska (normalt) kvitta om L & N byter plats.
Däremot så är det oftast bara enpoliga reläer i timer, etc. Man vill egentligen att fasen bryts, i vissa applikationer så kan det bli störningar om nollan bryts, tex kan ledlampor glimma om nollan bryts istället för fasen.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.