Hej,
Jag är i färd med att byta fasaden på garaget. Det går en kabel från marken upp från marken på taket via garaget. Problemet är att på taket syns ingenting av kabeln.
Min teori är att det är en antennkabel. Under alla år har jag ignorerat den, men nu hade jag tänkt göra något åt den.
Någon som har någon annan teori vad för typ av kabel det är?
Bilder för förtydligande:
Jag är i färd med att byta fasaden på garaget. Det går en kabel från marken upp från marken på taket via garaget. Problemet är att på taket syns ingenting av kabeln.
Min teori är att det är en antennkabel. Under alla år har jag ignorerat den, men nu hade jag tänkt göra något åt den.
Någon som har någon annan teori vad för typ av kabel det är?
Bilder för förtydligande:
- Bild 1: Kabeln kommer upp ur marken...
- Bild 2: Kabeln är dragen längs garagefasaden.
- Bild 3: Kabeln kryper avslutningsvis upp genom taket (på "ovansidan" på själva taket finns ingenting)
Redigerat:
Lite närbilder på kabeln skulle inte skada, men visst, man kan ana att den inte är så värst grov, så tele/koax kanske?
Kan nog vara en inkommande telekabel, marksort av den ser ut så och är liksom lite styv att bocka. Se efter om det finns några telefonuttag, den går säkert till det uttag som är närmast in. Kan även vara att uftledning har tagits bort och ny i mark lagts. Går den upp in under tak, så är det säkert en skarv där. Färger i den ärN Nifa skrev:
blå, vit, grön, lila och om det bara var kanske ett abonnemang, så är blå och vit kopplade.
EDIT Kolla om det finns en telestolpe eller ett markskåp vid tomtgräns.
Klicka här för att svara