Hej. Du kan själv ringa Anticimex och ange vilket försäkringsbolag du har så får du myrdosor hemskickade gratis. Sätt dem på olika ställen på din balkong så kommer ev kvarvarande myror att lockas dit gämta giftet och ta det till övriga myror så att de alla dör. Skaffa nya myrdosor till våren. Meddela detta till grannen att om några nya myror dyker upp så kommer de inte från dig och eventuellt myror som återvänder från hans balkong kommer också att likvideras med dina myrdosor.

Myror är helt underbara på att ta hand om djur/kryp som dött så de inte luktar illa.
Myror är inte på semester, de arbetar hårt med att föda kolonin, dygnet runt.
Jag ska kort förklara varför det är din granne som borde vara skyldig dig 1,5 månadshyra. Myror söker som sagt mat, och det verkar din granne ha gott om lite här o där (svinpelle enligt mig). Vad myror gör för att slippa frakta maten långt (miljömedvetna;) ) så bygger dom ett nytt bo i närheten. Det blev dina balkonglådor men det är inte ditt fel att dom bosatt sig där, det hade de aldrig gjort om det inte fanns tillgång till mat. Ingen mat=ingen koloni.
Stämm grannen att han svinar så du har fått problem med myror som bosatt sig hos dig.
Googla lite om myror så får du mer kött på benen.
Senast för 2 veckor sedan så glömde jag ett glas saft på bordet. Dagen efter var det en motorväg med myror till glaset. Jag tog bort glaset och gissa vad som hände? Jo, myrorna försvann. Inga gifter eller eller huskurer. Har man rent så är myrorna borta.
Som jag sa tidigare -Myror har inte semester!

• Gilla
EvertL och 6 till
  • Laddar…
Jag hade ignorerat grannen fullständig. Anledningen att att myrorna drar sig till dem är att dom hittat något ätbart där!

• Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.