Jag har problem i stugan med myggor som letar sig ner genom skorstenen. Jag har lagt på ett finmaskigt nät som löser myggproblemet men tyvärr sotar det igen snabbt. Letar efter ett nät som är tillräckligt finmaskigt för att hindra mygg men som funkar med eldning. Behöver även komplettera med en plåthuv mot regn så kanske kan ha nät på sidan vilket ger en större area som inte sotar igen lika lätt? Tacksam för tips och idéer om lösningar.

Du har inget spjäll i skorstenen som du kan stänga?

P Patrik Hazard skrev:
Du har inget spjäll i skorstenen som du kan stänga?
Det spjäll som finns fungerar inte med insatsen som förra ägaren satt in. Men det är inte helt tätt på sidan, jag har testat att trycka upp papper i dom glipor jag ser på sidan men på något sätt tar dom rackarna sig in ändå. Hela installationen skulle nog behöva sig en översyn men jag har inte haft tid för det än.

• Rostigt rör med dålig installation, synlig glipa på sidan fylld med papper och tätning, omgiven av murade tegelstenar inuti en skorsten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Insatsen i en öppen spis, omgiven av tegel och metall, med ett rör ovanpå och spår av sot på glasdörrarna.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.