Rensa en kanal i skorstenen idag
Bott där i 20 år
Hitta denna när jag drog ut massa mög från fåglar.
Rejält klump
Något slags rensningsklump ??
Tung jäkel hehe

• Metallisk, fyrkantig klump placerad på en arbetsbänk, omgiven av verktyg och föremål. Eventuellt en rensningsklump från skorsten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Metalliskt föremål med gravyr, hittat vid rensning av skorsten.
    Skapa konto
  • Stor, fyrkantig, rostig metallklump på ett slitet träbord, framtagen vid rensning av en skorsten.
    Skapa konto
C
Spännande. Står Isolit Perstorp på den vilket verkar vara den första plastfabrikanten i landet. Men i och med att det uppenbarligen är en metallklump och texten är spegelvänd gissar jag att det är ett verktyg för pressgjutning (av någon plastdetalj).

• Gilla
Elisabeth 1 och 6 till
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Spännande. Står Isolit Perstorp på den vilket verkar vara den första plastfabrikanten i landet. Men i och med att det uppenbarligen är en metallklump och texten är spegelvänd gissar jag att det är ett verktyg för pressgjutning (av någon plastdetalj).
Japp säkert någon som tappat sen ej brytt sig om o fiska upp hehe.låg i botten av murstocken

• Gilla
Johan Svensson6 och 1 till
  • Laddar…
C
Kanske kan skänkas till nåt museum?

• Gilla
  • Haha
Roger Fundin och 5 till
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Kanske kan skänkas till nåt museum?
Ska höra med plasten hus

• Gilla
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
Kan det vara så att man lagt den tunga prylen uppepå skorstenen mot kajorna - men missbedömt storleken?

Eller lagt tyngden på ett nät som senare rostat sönder?

Kajor är både starka, energiska och envetna.

Redigerat:
  • Gilla
EvertL och 19 till
  • Laddar…
U
Ja det där är stansen till ett pressverktyg

• Gilla
Roger Fundin och 3 till
  • Laddar…
Düsseldorff
Kan det inte vara nån som pluggat skorstenen med vad som fanns tillhands och denna gjutform råkade passa perfekt?

• Gilla
bygguffe och 4 till
  • Laddar…
Jo kanske låg på sniskan men massa grenar o dylikt.
Inte så konstigt det var helstopp i den kanalen.

• Gilla
S_lund och 2 till
  • Laddar…
L
P perstorp.. skrev:
Ska höra med plasten hus
Plastens hus borde bli glada för den ja!

https://plastenshus.se/

• Gilla
Roger Fundin och 3 till
  • Laddar…
Är den tung är väl sannorlikheten hög att den använts som sotarlod som tappats

• Gilla
Alti och 4 till
  • Laddar…
G Gullliver skrev:
Är den tung är väl sannorlikheten hög att den använts som sotarlod som tappats
jupp tung son satan

• Gilla
Patrik Boström
  • Laddar…
P perstorp.. skrev:
jupp tung son satan
Då är det nog någon händig farbror som såg sin chans att spara några slantar på både professionell sotning och verktyg, för "inte Fan ska jag betala för något jag kan göra själv", tog med sig den tyngsta jävla metallbiten som fanns på jobbets verkstad, knöt fast den med ett blått snöre från Domus, vinglade upp i träskor och overall på takpannorna med en cigg i mungipan, slängde ner sin hemmatillverkade sotarutrustning för två sekunder senare att konstatera, "jävlar, den släppte".
Case closed.

• Gilla
  • Haha
JebT och 44 till
  • Laddar…
G Gullliver skrev:
Då är det nog någon händig farbror som såg sin chans att spara några slantar på både professionell sotning och verktyg, för "inte Fan ska jag betala för något jag kan göra själv", tog med sig den tyngsta jävla metallbiten som fanns på jobbets verkstad, knöt fast den med ett blått snöre från Domus, vinglade upp i träskor och overall på takpannorna med en cigg i mungipan, slängde ner sin hemmatillverkade sotarutrustning för två sekunder senare att konstatera, "jävlar, den släppte".
Case closed.
Mest troligt hehe

• Gilla
Yamio
  • Laddar…
G Gullliver skrev:
Då är det nog någon händig farbror som såg sin chans att spara några slantar på både professionell sotning och verktyg, för "inte Fan ska jag betala för något jag kan göra själv"
Känner du mig?

• Haha
  • Gilla
  • Älska
Håessge och 12 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.