3 859 läst ·
62 svar
4k läst
62 svar
Mycket otrevlig historia
Jag har för mig att jag "talat" lite privat med Peter och vi hade samma grundkille. Han har bla en förkärlek för att skicka fakturor innan han slutfört ett visst jobb. Dessutom så ville han inte fullt ut stå för de kostnader som drabbade mig vid ett av hans missöden (som han gladeligen skyllde på andra). Det var hela tiden jag samt besiktningsmannen som skulle bevisa att han hade fel, inte tvärt om. Jag skulle aldrig anlita honom för kompletteringsjobb. Men jag betvivlar att det är han som skickat torpeder.
Jag håller helt fast och fullständigt med dig Pinger..Pinger skrev:
Och helt apropå ingenting skall jag berätta en helt sann historia jag hörde på festen igår..
En vän berättade att hans bekant, vi kan kalla honom Åke, hade åkt rälsbuss för en tid sedan...Han var helt ensam..vid nästa station steg det på en liten äldre man i hatt ca 80+ och dessutom tre mycket stora vältränade "busar "av absolut värsta slag. Strax började de tre trakassera gamlingen...hällde öl i hans hattbrätte, bonkade på honom och vräkte ur sig en massa skit. Åke hade då gått fram till busarna och hövligt bett dem sluta...Småflinande hade den störste av dem tryckt upp Åke ( liten och smal) mot väggen hållt upp en ordentligt stor kniv framför ögonen på honom och talat upp vad man kunde sprätta upp på Åke med ett sådant vapen..
Åke, ensam och svag, men också känd för sitt enorma humör hade vänt sig om för att gå tillbaka till sin plats..arg desperat.....Då får han syn på tågets branspruta. Plockar lugnt ner den... vänder tillbaka till buset och drar en ordentlig skumrepa över tre förvånade ligister...slutar inte utan fortsätter köra över buset med full skumspruta men inser samtidigt att när skummet är slut är loppet kört...Dock blir han räddad av konduktören som fixar att Åke snabbt kommer av tåget och ringer polis som hämtar upp busarna och senare även Åke i ödemarken....
Dömd till fängelse och sitta i fängelse är tyvärr inte samma sak, med tanke på platsbristen så kan det nog ta ett tag innan dom får ¨skaka galler¨.
Se artikel på sid 8 i NVP:
http://www.nvp.se/pdf_search/2003/20/2003_20.pdf
Artikeln av slutas: De båda männen har suttit häktade i sex veckor, men försattes på fri fot efter rättegången.
Se artikel på sid 8 i NVP:
http://www.nvp.se/pdf_search/2003/20/2003_20.pdf
Artikeln av slutas: De båda männen har suttit häktade i sex veckor, men försattes på fri fot efter rättegången.
Klicka här för att svara