128 418 läst ·
355 svar
128k läst
355 svar
Musfälla vippbräda. Ska hinken vara tom på vätska?
Tack för svar och för förtydligandet att du inte stödjer dränkning!Nissens skrev:
Nej, jag tycker att dränkning är djurplågeri och oförsvarligt. Men det kattägare låter sina katter göra är ännu värre. Därför är det obegripligt att det finns människor som försvarar det kattägarna låter sina katter göra, men ondgör sig över de som plågar djur på andra sätt...
Plågeri är plågeri. Lagligt eller ej.
Dock, då är vi runt ett varv då du för någon dag sedan skrev "Och du har fel angående drunkning. Det gör inte ont och är till och med behagligt på slutet." och nu skriver "jag tycker att dränkning är djurplågeri och oförsvarligt".
Men men, nu tar vi helg. Ha en fin jul!
Ja, men det är beklämmande att du försvarar djurplågeri med argumentet att det är lagligt.J Jotsat skrev:Tack för svar och för förtydligandet att du inte stödjer dränkning!
Dock, då är vi runt ett varv då du för någon dag sedan skrev "Och du har fel angående drunkning. Det gör inte ont och är till och med behagligt på slutet." och nu skriver "jag tycker att dränkning är djurplågeri och oförsvarligt".
Men men, nu tar vi helg. Ha en fin jul!
Och drunkning i sig är inget som gör ont, det är mest stressen djuret utsätts för innan det drunknar. Det är ändå ingenting mot vad en katt gör...
Redigerat:
Gäller det småfåglar också?S Sackaros skrev:Min katt är mest innekatt nuförtiden (men har en ohygglig jaktinstinkt). Trots att han är innekatt och älskar att jaga så får vi inte in några möss. Alls. Måste vara en winwin när katten äter burkmat och vi inte behöver köpa några musfällor? Katten går ut någon sväng om dagen ifall det är fint väder, men har slutat hänga ute dygnet runt och tar inga byten längre. Men om vi ska vara världens samvete kan vi börja diskutera köttproduktion också, tror att en mus som lever fritt och dödas av en katt har det totalt bättre sett än djur som blir kattmat på burk.
Och, nej... katterna utsätter smådjuren för ett plågeri som är otänkbart i all djurhållning i Sverige...
Tänker du på min katt? Han tar som sagt inga byten längre eftersom han knappt går ut. Blivit skrämd av något, vi tror att det är en räv. Kattmaten har oftast inte svenskt kött i burken.Nissens skrev:
Jag frågade inte om katten. Jag undrade vad du som kattägare tycker. Det är du som är ansvarig, inte katten...S Sackaros skrev:
Jag kan bli illa berörd när jag ser lejon fälla byten. När steklar lägger ägg i levande insekter. Vår djurhållning med lång frakt, höns som inte ser dagsljus och som plockas ihop i benen av ungdomar i föreningslivet - flera ben går av. Vår inhumana slakt med djur som plågas innan de avlivas. Svält, fattigdom, barn som far illa..
Jag känner även för de halvdöda möss katten drar in. Då hon är utekatt och mår dåligt när hon inte kan gå ut ser jag dock ingen lösning på problemet utan accepterar att hon har sin jaktinstinkt. När hon inte finns längre, med nästa katt ska jag försöka med innekatt istället.
Jag känner även för de halvdöda möss katten drar in. Då hon är utekatt och mår dåligt när hon inte kan gå ut ser jag dock ingen lösning på problemet utan accepterar att hon har sin jaktinstinkt. När hon inte finns längre, med nästa katt ska jag försöka med innekatt istället.
Njae. När jag var liten (20-25 år sedan) hade vi en mus som satt fast i en slagfälla i MINST 12 timmar. Både jag och morsan hörde den ligga och hoppa under diskbänkenKjell1967 skrev:
Slutade med att en vi kände kom och klappa ihjäl den med en hammare, vi klarade inte av det.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Och hur tror du att "burkmaten" har framställts?S Sackaros skrev:
Inga djur som blivit dödade/slaktade?
För din katt är väl knappast vegan?
S Sackaros skrev:
Du frågade mig om du skall ta din katttill den sista vilan, och jag svarade att det räcker att du har koll på den. Och självklart säger du som alla kattägare; jag har koll på min katt, och den plågar inte djur, och framförallt fångar den aldrig småfåglar...S Sackaros skrev:
Det visar bara att många kattägare inte vet så mycket om katter.