Tomdosa är en dosa som sitter i väggen utan något i,täcks med ett fastskruvat doslock. Rör draget från den, Vart detta är draget går att se på ritningen.
När vi byggde så drogs rören bara upp på kattvinden där jag får fortsätta själv.
Vad som framgår av din ritning är att det ligger 2 tp kablar i rören, såp förmodligen mynnar dessa ut i multimedia centralen. Men kolla det.
När du vill ha nätverksuttag så är det bara att köpa komplett nätverksuttag och koppla in kablarna (enkelkt med verktygslösa varianter som finns på marknaden)
Sen får du fixa till det med patchpanel och switch i mediacentralen.
Kostnad för dubbelt nätverksuttag cat 6 är ca 2-300 kr komplett.
Koppla in det kan du göra själv. Onödigt att ta dit någon för det