1 421 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Pärlspont - legat inomhus
Hej!
Är mitt i uppsättning av pärlspont i sommarhuset.
Öppnade förpackningarna för 3-4 veckor sedan för att kapa ner dom i rätt längd. Lättare att hantera och ha liggandes inomhus då
Har staplat dom i ett rum inomhus (med värme på 14-15 grader på)
Idag när jag var ute för att sätta upp lite pärlspont på väggarna så kändes vissa brädor lite lite fuktiga på baksidan. Inte blöta men som att dom inte var lika snustorra som framsidan eller när dom togs ut ur paketen.
Är detta något fara eller kommer dom torka till efter jag satt upp dom på väggarna? Eller stänger jag in någon procent fukt tror ni?
Sorry om nojig fråga men känns drygt att sätta upp dom och så gör jag något fel och stänger in fukt bakom pärlspont-panelen.
Öppnade förpackningarna för 3-4 veckor sedan för att kapa ner dom i rätt längd. Lättare att hantera och ha liggandes inomhus då
Idag när jag var ute för att sätta upp lite pärlspont på väggarna så kändes vissa brädor lite lite fuktiga på baksidan. Inte blöta men som att dom inte var lika snustorra som framsidan eller när dom togs ut ur paketen.
Är detta något fara eller kommer dom torka till efter jag satt upp dom på väggarna? Eller stänger jag in någon procent fukt tror ni?
Sorry om nojig fråga men känns drygt att sätta upp dom och så gör jag något fel och stänger in fukt bakom pärlspont-panelen.
Du kommer inte att stänga in någon fukt. Om de är fuktiga finns risken att de krymper när de torkar så att det blir springor i färgen när den omålade fjädern tittar fram. Så spara lite färg och var beredd att bättra när det torkat.
Tack.. lite som jag trodde/hoppades.A Avemo skrev:
Blev bara lite orolig när dom på nåt sätt kändes superlite fuktiga på baksidan (fuktiga är en överdrift). Var iaf inga problem att sätta ihop dom idag. Så inget som svällt och gjort dom omöjliga att få ihop
Låt dom inte torka förlänge för då kan dom bli krokiga och svårare att få ihop.S Smarteus skrev:Hej!
Klicka här för att svara