Hej.
Nu när kylan är på ingång så har jag börjat fundera över motorvärmaruttag, dock så bor jag i en brf men vi har en egen parkering(alla är mot staket på föreningens tomt)

Någon som har installerat och kan dela med sig över vad det kostade?
Förstår att de inte går att säga exakt men skulle vilja ha ett hum som jag kan framföra till styrelsen som får ta beslutet om vi ska ta in offerter.
Ska man kanske förbereda så säkringar, kabel och uttag är bra nog för Elbil? Lär ju höja värdet på lägenheterna tänker jag.

Dom finns även med 1 fas 16 A CEE uttag om man tänker på framtida billaddning, men som sagt smakar det så kostar det

Vår förening byggde nya platser och installerade stolpar med Garo motorvärmare. Iaf så är det svårt att svara på hur mycket det kostar då man måste komma fram med ordentligt med el till platserna, vi var tvugna att bygga en undercentral vilket inte är säkert det behövs i erat fall. På nätet kan du hitta priser för materiell och kabel. Det som dock är svårt att få fram är priset på vad det skulle kosta för någon att installera allt. Iaf om man får för sig att sätta upp motorvärmare se till att ni får dit ordentligt med kabel så framtida elbilar inte blir ett problem. Gissningsvis kommer ni behöva gå med fet aluminiumkabel i jord till någon form av central och sedan därifrån med 16kvm koppar på själva staketet.

Låter som att det kommer att kosta mer ån vad de smakar då vi planerar att köpa/bygga hus 2020.

Vi hamnade nog på 15000kr+ per plats för elen iom den extra elcentralen och matning till den. Men om förutsättningarna är optimala så finns en elcentral i närheten med ledig plats i, då kommer man nog undan med kanske 10kkr / plats. Nu låter det som att du inte orkar lämna in ett förslag till styrelsen men om du ändrar dig så se till att du beskriver omfattningen av vad som behöver göras och vilka komponenter man behöver. Elbutiker på nätet har faktiskt priser på bilvärmarkapslingar, insatser och lämplig kabel. Lägg sedan på lite marginal på material, uppskatta tidsåtgången och timtaxa. Efter det har du ett förslag som styrelsen kan arbeta vidare med.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.