K K1rr3 skrev:
Hej.
Vet inte om detta är riktigt rätt forum men jag provar så får vi se.
Jag har en motordelstvätt som inte vill funka ihop med jfb, den har stått på ett ställe utan jfb och har funkar utmärkt.
Nu har jag tagit hem den till garaget och skulle koppla in den men då löser jfb direkt när man stoppar i kontakten utan att starta den.
Det sitter en likriktare på den och drar jag ur nollan från likriktaren så löser inte jfb.
Kan likriktaren vara sönder?
Går det att mäta upp den?
Någon som kan tyda vad det är för likriktare?
[bild] [bild]
tommib tommib skrev:
Det verkar ju dumt nu när du vet att du har ett jordfel....

Det finns omkoppling på växelriktaren, ställ den på 500 istället för 250, det gör du genom att sätta en kabel mellan 95 och 97

• En säkring med tekniska specifikationer och elektriska kablar i förgrunden. Industriell, teknisk komponent.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Haha
snaggletooth
  • Laddar…
tommib
Eh, vad hände här? Varför skulle det avhjälpa ett jordfel och varför citerar du mig (och TS ursprungspost)?

tommib tommib skrev:
Eh, vad hände här? Varför skulle det avhjälpa ett jordfel och varför citerar du mig (och TS ursprungspost)?
Försöker ta bort den så du inte ska bli så kränkt, så prova för all del inte..

Mattias Rasmussen Mattias Rasmussen skrev:
Försöker ta bort den så du inte ska bli så kränkt, så prova för all del inte..
Det är bättre om du tänker efter lite innan du svarar. Det du kallar växelriktare är ett äldre Klöckner & Möller bimetall motorskydd man bygger på en kontaktor. Omkopplingen du föreslår tillför inget den bygger bara på utföramdet av signalkontakterna och deras spänningstålighet under "single pole only". Byglingen ska säkerställa att man inte matar dem så märkspänningen överskrids vid 500 V möjligt i kretsarna.

• Gilla
lars_stefan_axelsson och 1 till
  • Laddar…
GK100 GK100 skrev:
Det är bättre om du tänker efter lite innan du svarar. Det du kallar växelriktare är ett äldre Klöckner & Möller bimetall motorskydd man bygger på en kontaktor. Omkopplingen du föreslår tillför inget den bygger bara på utföramdet av signalkontakterna och deras spänningstålighet under "single pole only". Byglingen ska säkerställa att man inte matar dem så märkspänningen överskrids vid 500 V möjligt i kretsarna.
GK100 GK100 skrev:
Jag
GK100 GK100 skrev:
Det är bättre om du tänker efter lite innan du svarar. Det du kallar växelriktare är ett äldre Klöckner & Möller bimetall motorskydd man bygger på en kontaktor. Omkopplingen du föreslår tillför inget den bygger
Är du någon form av idiot eller? Jag ids fan inte ens att läsa det du skriver, enda anledningen jag kallar den för det är för att ni gjorde det innan och enda anledningen att jag ville ge dig det här tipset, är för jag laga min igår, på exakt det sättet och det gjorde jag å0 ett par timmar, du verkar ju h0llt på sen 2019 och enda du kan åstadkomma är massa gnäll, så vänligen far åt helvete

Så som jag förstår din felsökning o tester känns det som att det är
kondensatorn som läcker ut till jord. Prova att hänga den åt sidan,
så att den inte vidrör något och testa sen.

tommib
Mattias Rasmussen Mattias Rasmussen skrev:
Jag

Är du någon form av idiot eller? Jag ids fan inte ens att läsa det du skriver, enda anledningen jag kallar den för det är för att ni gjorde det innan och enda anledningen att jag ville ge dig det här tipset, är för jag laga min igår, på exakt det sättet och det gjorde jag å0 ett par timmar, du verkar ju h0llt på sen 2019 och enda du kan åstadkomma är massa gnäll, så vänligen far åt helvete
Eh.... Du kanske skulle fundera lite kring din attityd.

Ingen har kallat något för växelriktare i tråden, däremot pratas det om likriktare. Därutöver skulle jag starkt rekommendera att du inte försöker dig på att ge så tvärsäkra råd till andra när du inte vet skillnad på ett motorskydd och en likriktare. Även om du skulle råkat få igång en exakt likadan tvätt är det inte säkert att denna har samma fel och du verkar sakna helt basal kunskap. Du verkar inte heller kunna skilja på olika personer i tråden. Det är nästan så jag tror att du är ett troll.

• Gilla
Panor82 och 5 till
  • Laddar…
Han är kanske en AI... Dom tror säkert att alla människodjur är idioter ;)

• Gilla
  • Älska
  • Wow
  • Haha
prototypen och 4 till
  • Laddar…
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Dom tror säkert att alla människodjur är idioter ;)
Har de fel? :surprised:

• Älska
  • Haha
  • Gilla
Uffe A och 3 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.