Hos mig har mössen bytt smak...
De tre senaste dagarna har de möss som fastnat blivit uppätna av andra. Snacka om skrovmål jag serverar! Tyckte den jag fångade idag var extra stor...

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
FreQa FreQa skrev:
De tre senaste dagarna har de möss som fastnat blivit uppätna av andra. Snacka om skrovmål jag serverar! Tyckte den jag fångade idag var extra stor...
Jag skulle tro att det är en råtta som kalasar på mössen. Möss är väl vegetarianer.

FreQa FreQa skrev:
Jag hade besök av en vessla förra vintern och den gick hårt åt de döda mössen ända tills han själv gick i en av fällorna.

L lbgu skrev:
Jag skulle tro att det är en råtta som kalasar på mössen. Möss är väl vegetarianer.
Möss tillsammans med 1300 andra djurarter äter varandra om möjligt finns. Det roliga i det tråkiga, ju blodigare fälla ju mer besök får den!

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
Inga möss i natt heller, ni får titta på en gammal bild av det tomma golvet.
Hur det gått för grannen vet jag inte då jag drog iväg tidigt, hoppas han tagit desto fler.

Protte

• Gilla
pennybridge
  • Laddar…
Finns det någon som har elektrisk råttskrämma?

S sisako skrev:
Fungerar inte.

Köp fällor.

• Gilla
FreQa
  • Laddar…
S sisako skrev:
Inte jag men har inget förtroende för dem efter vad de flesta säger.
Tyvärr, en död mus är en bra mus (säger jag som jagat möss med morakniven i skenet från pannlampan)

• Gilla
  • Haha
Appendix och 1 till
  • Laddar…
S sisako skrev:
Har haft men det funkar inte.

S sisako skrev:
Jag har 2 stora och en liten och det verkar, som om de stora har inverkan på antalet möss, som kommer in. Bara 1 liten gjorde ingen verkan, men har minskat till nästan 0 nu när vi satt dit de stora i kallställt sommarhus.

HasseTeknik HasseTeknik skrev:
Jag har 2 stora och en liten och det verkar, som om de stora har inverkan på antalet möss, som kommer in. Bara 1 liten gjorde ingen verkan, men har minskat till nästan 0 nu när vi satt dit de stora i kallställt sommarhus.
Har ni fällor samtidigt så ni ser om det kommer in?

I sommarhuset brukar man ju annars inte märka om väggarna ä'r fulla av möss kallställda vintern.

Appendix Appendix skrev:
Har ni fällor samtidigt så ni ser om det kommer in?
I sommarhuset brukar man ju annars inte märka om väggarna ä'r fulla av möss kallställda vintern.
Det syns bra om de kommit in - bara att se på lämningarna. Timmerhus, så det finns nästan inga håligheter, utan kommer de in, så kommer de verkligen in i rummen. Har även fällor ute i förrådet, men där är det närmast " öppna dörrar" för små möss. Vill inte ha fällor inne, då vi bara besöker huset sporadiskt på vintern.
Mina "stora skrämmor" har enligt uppgift dessa data:
Teknisk ritning och specifikationer för en ultraljudsskrämma mot skadedjur.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Redigerat:
Annars verkar det ju vara mycket pengar för lite. och man bara flyttar problemet utom "hörhåll" där de förökar sig.

Rekommenderar folk att köra fällor helt klart. Om de ska få nån effekt :)

• Gilla
FreQa
  • Laddar…
Som sagt, en stark lampa och för kvällen valt tillhygge, en träbit funkar!
En mus ligger på ett grått betonggolv vid en träkant i ett dunkelt upplyst utrymme.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Så går det när man sitter och flinar åt mig i hönshuset!
;)

• Gilla
  • Haha
Norrtull och 4 till
  • Laddar…
Appendix Appendix skrev:
Annars verkar det ju vara mycket pengar för lite. och man bara flyttar problemet utom "hörhåll" där de förökar sig.
Rekommenderar folk att köra fällor helt klart. Om de ska få nån effekt :)
Utom hörhåll är väl bra nog? Då har de ju inte " flyttat in" och vad de gör ute i skogen kan man ju knappast göra så mycket åt. Fällor i bodar och garage är ju bra för att hinna ta de, som kommer in där, innan de gjort någon större skada, men för att minska populationen totalt, tror jag inte att det räcker heller.
Kan tillägga att i mitt vanliga bostadshus, så sätter jag fällor på vinden för de fåtaliga ( 2 st denna höst) mössen, som lyckas ta sig in där.

Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.