307 039 läst ·
1 545 svar
307k läst
1,5k svar
Mössen flyttar in
Jag hade besök av en vessla förra vintern och den gick hårt åt de döda mössen ända tills han själv gick i en av fällorna.FreQa skrev:
Medlem
· Västerbottens län
· 18 024 inlägg
Inga möss i natt heller, ni får titta på en gammal bild av det tomma golvet.
Hur det gått för grannen vet jag inte då jag drog iväg tidigt, hoppas han tagit desto fler.
Protte
Hur det gått för grannen vet jag inte då jag drog iväg tidigt, hoppas han tagit desto fler.
Protte
Har ni fällor samtidigt så ni ser om det kommer in?HasseTeknik skrev:
I sommarhuset brukar man ju annars inte märka om väggarna ä'r fulla av möss kallställda vintern.
Det syns bra om de kommit in - bara att se på lämningarna. Timmerhus, så det finns nästan inga håligheter, utan kommer de in, så kommer de verkligen in i rummen. Har även fällor ute i förrådet, men där är det närmast " öppna dörrar" för små möss. Vill inte ha fällor inne, då vi bara besöker huset sporadiskt på vintern.Appendix skrev:
Mina "stora skrämmor" har enligt uppgift dessa data:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Utom hörhåll är väl bra nog? Då har de ju inte " flyttat in" och vad de gör ute i skogen kan man ju knappast göra så mycket åt. Fällor i bodar och garage är ju bra för att hinna ta de, som kommer in där, innan de gjort någon större skada, men för att minska populationen totalt, tror jag inte att det räcker heller.Appendix skrev:
Kan tillägga att i mitt vanliga bostadshus, så sätter jag fällor på vinden för de fåtaliga ( 2 st denna höst) mössen, som lyckas ta sig in där.
Redigerat: