Mössen brukade ha räserbana uppe på min vind varenda natt, fram till att jag monterade musband för en dryg vecka sen. Har bara haft en enda mus där efter det. Men han var nog där sen innan. Helt fenomenalt bra!

• Gilla
HasseTeknik
  • Laddar…
G GVR4 skrev:
Mössen brukade ha räserbana uppe på min vind varenda natt, fram till att jag monterade musband för en dryg vecka sen. Har bara haft en enda mus där efter det. Men han var nog där sen innan. Helt fenomenalt bra!
Har möss springandes på vinden här med som jag tror kommer ner längs skorstenen från vinden.

Dum fråga kanske men var satte du musbanden?

M mxjolle skrev:
Har möss springandes på vinden här med som jag tror kommer ner längs skorstenen från vinden.

Dum fråga kanske men var satte du musbanden?
Bakom panelen.

• Utsikt bakom en väggpanel som visar träreglar, isolering och metallbeslag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Cambudgie
  • Laddar…
Jag är ute på jobb så det blir inga bilduppdateringar men hemifrån rapporteras bara om en mus häromdagen.

Protte

• Gilla
Nette
  • Laddar…
prototypen prototypen skrev:
Jag är ute på jobb så det blir inga bilduppdateringar men hemifrån rapporteras bara om en mus häromdagen.

Protte
Frugan tar väl resten för sig själv?

Det är ju fredag och då kan man ju nämna frun och mus i samma mening….

Protte

• Gilla
  • Haha
  • Wow
Tokslut och 5 till
  • Laddar…
Jag är ju borta på jobb men sonen rapporterade först om 3 möss utanför verkstan så han tömmer och i med nya nötter, ställer tillbaka fällorna och går in i verkstan för att tvätta händerna (jo han har bacillskräck) så när han passerar ut igen är det en ny mus i en av fällorna, summa sumarum 4 möss.

Protte

• Haha
  • Gilla
Tokslut och 2 till
  • Laddar…
prototypen prototypen skrev:
Jag är ju borta på jobb men sonen rapporterade först om 3 möss utanför verkstan så han tömmer och i med nya nötter, ställer tillbaka fällorna och går in i verkstan för att tvätta händerna (jo han har bacillskräck) så när han passerar ut igen är det en ny mus i en av fällorna, summa sumarum 4 möss.

Protte
Måste ju fråga...

Jobbar dina grannar med musuppfödning?

• Gilla
Tokslut
  • Laddar…
B
Har än så länge haft turen att hålla de utanför stugan men nu verkar de ha flyttat in på vinden. Har apterat fällorna nu så får vi se vad som händer inatt.

B
B Bongtor skrev:
Har än så länge haft turen att hålla de utanför stugan men nu verkar de ha flyttat in på vinden. Har apterat fällorna nu så får vi se vad som händer inatt.
En mindre…
En mus fast i en fälla vid en rödmålad vägg på sandig mark.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
prototypen
  • Laddar…
Så ska det se ut, bara PANG.
Bra du tar dom utomhus, mössen kan ju hinna springa runt inne en hel del innan de hittar fällan.

Protte

B
Mjo, kör med några ute runt väggarna och just den där fällan levererar alltid. Har säkert plockat 10st med den i höst.
Hade hoppats på bättre utdelning men nu är de omladdade och redo igen. En vippbräda med hink och jordnötssmör finns uppe på vindan också som extra buffert.

• Gilla
JRMKJRM
  • Laddar…
Jag är förvånad, vi hörde musspring i innertaket 2-3 dagar/vecka i slutet av okt/början av nov och då var jag uppe på ena kattvinden och apterade fällorna. Sedan dess har jag inte hört en enda mus nån gång. Gick upp idag för att tömma fällorna. Trodde jag. Inte en enda mus, men två av tre fällor hade löst ut. Kan ju tyvärr vara att två blivit vingklippta och smugit iväg och dött en långsam död. :sweat: Fällorna påfyllda med Nutella den här gången.

Jag är fortfarande ute på jobb men hemifrån rapporterades det 3 nya möss som gåt i fällan.

Protte

B Bongtor skrev:
En mindre…
[bild]
Snyggt!
Men... Du har väl inte fällorna öppna så småfåglar eller katter kan fastna i den?
Jag fick tyvärr en talgoxe i min öppna... :cry:

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.