307 062 läst ·
1 545 svar
307k läst
1,5k svar
Mössen flyttar in
Mössen brukade ha räserbana uppe på min vind varenda natt, fram till att jag monterade musband för en dryg vecka sen. Har bara haft en enda mus där efter det. Men han var nog där sen innan. Helt fenomenalt bra!
Har möss springandes på vinden här med som jag tror kommer ner längs skorstenen från vinden.G GVR4 skrev:
Dum fråga kanske men var satte du musbanden?
Medlem
· Västerbottens län
· 18 024 inlägg
Jag är ute på jobb så det blir inga bilduppdateringar men hemifrån rapporteras bara om en mus häromdagen.
Protte
Protte
Medlem
· Västerbottens län
· 18 024 inlägg
Det är ju fredag och då kan man ju nämna frun och mus i samma mening….
Protte
Protte
Medlem
· Västerbottens län
· 18 024 inlägg
Jag är ju borta på jobb men sonen rapporterade först om 3 möss utanför verkstan så han tömmer och i med nya nötter, ställer tillbaka fällorna och går in i verkstan för att tvätta händerna (jo han har bacillskräck) så när han passerar ut igen är det en ny mus i en av fällorna, summa sumarum 4 möss.
Protte
Protte
Måste ju fråga...prototypen skrev:
Jag är ju borta på jobb men sonen rapporterade först om 3 möss utanför verkstan så han tömmer och i med nya nötter, ställer tillbaka fällorna och går in i verkstan för att tvätta händerna (jo han har bacillskräck) så när han passerar ut igen är det en ny mus i en av fällorna, summa sumarum 4 möss.
Protte
Jobbar dina grannar med musuppfödning?
Medlem
· Västerbottens län
· 18 024 inlägg
Så ska det se ut, bara PANG.
Bra du tar dom utomhus, mössen kan ju hinna springa runt inne en hel del innan de hittar fällan.
Protte
Bra du tar dom utomhus, mössen kan ju hinna springa runt inne en hel del innan de hittar fällan.
Protte
Mjo, kör med några ute runt väggarna och just den där fällan levererar alltid. Har säkert plockat 10st med den i höst.
Hade hoppats på bättre utdelning men nu är de omladdade och redo igen. En vippbräda med hink och jordnötssmör finns uppe på vindan också som extra buffert.
Hade hoppats på bättre utdelning men nu är de omladdade och redo igen. En vippbräda med hink och jordnötssmör finns uppe på vindan också som extra buffert.
Jag är förvånad, vi hörde musspring i innertaket 2-3 dagar/vecka i slutet av okt/början av nov och då var jag uppe på ena kattvinden och apterade fällorna. Sedan dess har jag inte hört en enda mus nån gång. Gick upp idag för att tömma fällorna. Trodde jag. Inte en enda mus, men två av tre fällor hade löst ut. Kan ju tyvärr vara att två blivit vingklippta och smugit iväg och dött en långsam död.
Fällorna påfyllda med Nutella den här gången.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 024 inlägg
Jag är fortfarande ute på jobb men hemifrån rapporterades det 3 nya möss som gåt i fällan.
Protte
Protte