306 979 läst ·
1 545 svar
307k läst
1,5k svar
Mössen flyttar in
M
Marcussjogren
Medlem
· Västra Götaland
· 3 081 inlägg
Marcussjogren
Medlem
- Västra Götaland
- 3 081 inlägg
tycker också de funkar bra! Brukar beta med kattmat (torrfoder), mössen är som tokiga i det.B BSOD skrev:
Vi har ett som inte innehåller spannmål utan bara kött, luktar typ där efter också vilket i detta fallet framstår som gynnsamt
Skulle du ha lust att visa en bild hur du fått till ditt musband?N Nyfiknast skrev:
Medlem
· Västerbottens län
· 18 024 inlägg
Medlem
· Västerbottens län
· 18 024 inlägg
Jo, här har det varit slagfält, 15 möss på 8 dagar.
Protte
Protte
Inte dåligt! Här har jag haft en inomhus och tagit 2 på vinden. Väldigt lugnt i år.... än så länge
De där Giljottifällorna gillar jag inte då man måste stå och skaka och ibland för feta möss dra ut dom ur fällan.Smuttgubben skrev:
Beträffande döingarna så har det varierat för mig. Jag är inte så förtjust i att ta i liken, så jag uppskattar fällor med det i åtanke.
När jag fångar möss i garaget brukar jag lyfta upp dom med fällan och knalla ut några meter i gränslandet mellan min tomt och hagen bredvid och skaka ur dom. Jag antar att dom blir någons middag tillslut.
Nu kör jag uteslutande med SuperCat där jag skruvar dom i korta bitar trall för att fällan skall ligga still när de slår igen. Enkelt att bara trycka ner baksidan på fällan så trillar musen loss.
Slänger alltid ut dom i kanten på åkern. De är borta nästa gång man går förbi (oftast nån fågel som tar dom).
Såg en mus springa under dropplisten (jo jag vet snett och vint hus) så jag samlade ihop allt jag hade kvar gällande fällor!
Självklart ska burken på och lådan ställas uppochner för att hålla småfåglar borra.
Undrar om möss gillar baconost?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Självklart ska burken på och lådan ställas uppochner för att hålla småfåglar borra.
Undrar om möss gillar baconost?
Väldigt lugnt i år. Katten har tagit ett par, annars är det bara 3st på vinden jag tagit.
Jordnötssmör fungerar bra. Fin och enkel lösning med plastbacken. Utomhus har jag trälådor med papp på som inte har samma hållbarhet så att säga.FreQa skrev:
De flesta i tråden verkar ha det lugnt. Vi har tagit 35 hittills i år (framför allt ute), 38 på hela föregående säsongen. Med andra ord verkar det värre och dessutom verkar de ettrigare på att försöka komma in i huset.
Baconost funkar. Alla tre fällorna nappade första natten!FreQa skrev:
Måste agna i hönshuset också, såg en liten rackare där!
Medlem
· Västerbottens län
· 18 024 inlägg