Imorse påmindes jag om min bästa musfälla. Simba!

Var ett jäkla liv och det visade sig att en liten mus hade fått oturen att ta sig in i fel hus. Den slutade som frukost åt en glupsk norsk skogskatt

En röd och vit norsk skogskatt som tittar ut genom ett fönster, bredvid en blomkruka.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Utdelning och 4 till
  • Laddar…
Då är årets skörd av fällor uppe, inte fått någon än men då temperaturen börjar sjunka så var det lika bra att vara ute i god tid.

I år uppdaterade jag med 6st SuperCat till så nu har jag 12st fällor på vinden och 6st fällor strategiskt utplacerade runt huset där jag hört att de har tagit sig in tidigare, dessa är gömda i lite olika varianter.
3 st är gömda under några nockpannor som blivit över, någon är in bakom en trappa, under en blomlåda och en ligger intryckt under den markhöga trallen. Möss gillar inte att äta ute i det öppna så bättre att "lura" in dem i skydd :)

Vi har katt så den får vara det extra skyddet men den är fruktansvärt slö så jag funderar på om man ska rekrytera in en ung och fräsch katt till.

• Gilla
Paulina123 och 2 till
  • Laddar…
Verkar vara mycket möss i farten i år, ser ibland att dom springer längst med huset.... Dock inte fått någon i fälla ännu.

Jaga dem på kvällen med stark lampa som bländar dem och trampa ihjäl dem!
Noone shall pass! ;)

Nytt rekord, 7 st möss i natt, har varit regnigt och blåsigt så man förstår att mössen söker skydd och mat.
Nu är det KRIG. ska uppdatera alla 20-talet fällor med en ordentlig rengöring och med nytt bete. Sju fångade möss i olika snappfällor på ett betonggolv, indikerar ett skadedjursbekämpningsförsök.
Skapa konto

Protte

• Gilla
  • Älska
John Karlsson och 6 till
  • Laddar…
prototypen prototypen skrev:
Nytt rekord, 7 st möss i natt, har varit regnigt och blåsigt så man förstår att mössen söker skydd och mat.
Nu är det KRIG. ska uppdatera alla 20-talet fällor med en ordentlig rengöring och med nytt bete.[bild]

Protte
Har haft 3 tjuvar på vinden igår. Alla 3 fällor tömda på mums. Börjar tappa förtroendet för Möller fällorna :(

Nya fällan (den heter så) är i det närmaste helt säker, den slår inte förrän nöten är uppäten.
SuperCat är inte fel den heller.
Mina Mjölner tar inte många.

Protte

• Gilla
FreQa
  • Laddar…
prototypen prototypen skrev:
Nya fällan (den heter så) är i det närmaste helt säker, den slår inte förrän nöten är uppäten.
SuperCat är inte fel den heller.
Mina Mjölner tar inte många.

Protte
Synd det bara gick att köpa 10 pack som minst. Inte sugen att lägga 600+ på musfällor

Dela med grannen. men 10 är inte så många, ställ de två och två i alla väderstreck och två på vinden.

600 spänn är billigt för att hålla frun lugn.

Protte

• Gilla
FreQa och 2 till
  • Laddar…
Verkar bli ett musår, 2 st i natt och det har varit bra väder.

Protte

I år igen? :sweat: Ett par mornar nu har vi haft spring i innertaket i sovrummet, jag ligger och lyssnar på de nu medan jag skriver detta. Blir att ta sig upp på kattvinden och sätta ut lite fällor. :rolleyes: Kattungen tycker det är mycket spännande.

• Gilla
Fadai och 1 till
  • Laddar…
Karlia
Det bästa som finns tycker vissa. Här blir mössen inburna dock.

Grå katt med intensiva ögon tittar upp, med en liten mus mellan sina framtassar på ett trägolv.
Skapa konto

• Gilla
  • Ledsen
  • Älska
maskeradeproggaren och 8 till
  • Laddar…
Brukade fånga 30-40möss varje höst/vinter tills jag satte upp musband för ca 2 år sedan. Klippte med plåtsax ut bitar till samma storlek som luftspalten är bred och sen spikades den fast. Tråkigt och drygt.
Första året blev det kanske 3 möss.
Hittils iår 0.

• Gilla
LyckansHus och 2 till
  • Laddar…
ClasseClas
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.