415 488 läst ·
542 svar
415k läst
542 svar
Mossa på tak = Bensaltensid
Skickade detta idag, så får vi se om jag får nåt svar nu då...
Hej. Jag måste säga att jag är extremt missnöjd.
Såg lite svarta prickar på vinden vid takfoten förra sommaren. Beställde då bensaltensid + fulstopp för att behandla problemet.
Sprutade på enligt bruksanvisning. Jag tänkte att det är lika bra att förebygga problem på övrigt insida råspont också, så jag tog hela taket.
Idag när jag kommer upp på vinden så är 50% AV RÅSPONTEN I HELA TAKET TÄCKT AV VITT LUDDIGT MÖGEL !!!!!!!!
Huset har stått i 80 år tidigare utan problem, men nu har eran dyng-produkt gett mig problem som förmodligen kommer kosta 250 tkr att åtgärda.
Sitter som bäst och funderar på om jag ska förbereda stämmning.........
Hej. Jag måste säga att jag är extremt missnöjd.
Såg lite svarta prickar på vinden vid takfoten förra sommaren. Beställde då bensaltensid + fulstopp för att behandla problemet.
Sprutade på enligt bruksanvisning. Jag tänkte att det är lika bra att förebygga problem på övrigt insida råspont också, så jag tog hela taket.
Idag när jag kommer upp på vinden så är 50% AV RÅSPONTEN I HELA TAKET TÄCKT AV VITT LUDDIGT MÖGEL !!!!!!!!
Huset har stått i 80 år tidigare utan problem, men nu har eran dyng-produkt gett mig problem som förmodligen kommer kosta 250 tkr att åtgärda.
Sitter som bäst och funderar på om jag ska förbereda stämmning.........
Man penslar på Boracol på svartmögel inomhus...man sprutar INTE bensaltensid / vatten inomhus, bensaltensid skall bort med antingen regn/snö på tak eller skölja av om man använt bensaltensid på fasaden.mm. Boracol penslar man på och låter vara...skall man måla på ytan efter så skrubbar man av kristallerna - boracolen innan man målar. Så kontentan är = du har bara dig själv att skylla på!!!
Så du har dränkt insidan på din vind med vatten. Det låter klokt eller...? Jag tror nog ingen i den här tråden gett rådet att dränka insidan av en vind med denna lösning. Det är ju typ 5L vatten på 1dl lösning. Det används utanpå tak, plattor, fasad etc.
Jag har faktiskt själv investerat i bensaltensid... Det fungerade för mig på mina mossiga plattor. Visserligen högtryckstvätt också, men det vart mycket lättare.... Men det finns många produkter på marknaden som innehåller bensaltensid. Så bara det känns som det vore ett bra tecken.
Dock hittade jag ingen annan återförsäljare än alltfraktfritt. Jag måste erkänna att jag var lite fundersam på hur seriöst stället var... Men jag fick mina prylar jag beställde... Så antingen hade jag tur
Eller så är det normalt 
Dock har jag hållt mig undan deras produkter som heter fulstopp och liknande... Inget jag tror på... Även om det hade varit bra om det fungerade.... Jag är väl född skeptiker när det gäller sådana saker som bara finns på ett ställe...
Jag läste på den hemsidan som heter http://bensaltensid.com/ Förvisso samma ägare som driver alltfraktfritt så man får väl ta en del info med en nypa salt. Men där stod det att det inte blev bättre effekt av att blanda starkare än 1:31.
Jag brukar tro på info även om det är en åf som står för det när de skriver en sak som egentligen "minskar" deras försäljning....
Men jag kommer fortsätta med Bensaltensid....
Dock hittade jag ingen annan återförsäljare än alltfraktfritt. Jag måste erkänna att jag var lite fundersam på hur seriöst stället var... Men jag fick mina prylar jag beställde... Så antingen hade jag tur
Dock har jag hållt mig undan deras produkter som heter fulstopp och liknande... Inget jag tror på... Även om det hade varit bra om det fungerade.... Jag är väl född skeptiker när det gäller sådana saker som bara finns på ett ställe...
Jag läste på den hemsidan som heter http://bensaltensid.com/ Förvisso samma ägare som driver alltfraktfritt så man får väl ta en del info med en nypa salt. Men där stod det att det inte blev bättre effekt av att blanda starkare än 1:31.
Jag brukar tro på info även om det är en åf som står för det när de skriver en sak som egentligen "minskar" deras försäljning....
Men jag kommer fortsätta med Bensaltensid....
Är väl Gert Strand som driver dom fortfarande?
Han har alltid haft lite produkter som ingen annan har. En föregångare, kanske ibland på olaglighetsgräns känns det som.
Jag har handlat en del där och alltid blivit nöjd med hans produkter.
Han har alltid haft lite produkter som ingen annan har. En föregångare, kanske ibland på olaglighetsgräns känns det som.
Jag har handlat en del där och alltid blivit nöjd med hans produkter.
Odjuret skrev:Jag har faktiskt själv investerat i bensaltensid... Det fungerade för mig på mina mossiga plattor. Visserligen högtryckstvätt också, men det vart mycket lättare.... Men det finns många produkter på marknaden som innehåller bensaltensid. Så bara det känns som det vore ett bra tecken.
Dock hittade jag ingen annan återförsäljare än alltfraktfritt. Jag måste erkänna att jag var lite fundersam på hur seriöst stället var... Men jag fick mina prylar jag beställde... Så antingen hade jag turEller så är det normalt
Dock har jag hållt mig undan deras produkter som heter fulstopp och liknande... Inget jag tror på... Även om det hade varit bra om det fungerade.... Jag är väl född skeptiker när det gäller sådana saker som bara finns på ett ställe...
Jag läste på den hemsidan som heter [länk] Förvisso samma ägare som driver alltfraktfritt så man får väl ta en del info med en nypa salt. Men där stod det att det inte blev bättre effekt av att blanda starkare än 1:31.
Jag brukar tro på info även om det är en åf som står för det när de skriver en sak som egentligen "minskar" deras försäljning....
Men jag kommer fortsätta med Bensaltensid....
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 182 inlägg
Det funkar säkert, men då tar du även död på lavarna och får hålla på år efter år att behandla. Där lavarna etableras växer inte mossan. Till slut täcker de hela ytan. Altantvätt på högtryckstvätt med bara vatten rensar mossa och lämnar kvar lavarna.OMLAJA skrev:
Redigerat:
Det här inlägget förgyllde min kväll. För visst måste det vara skrivet som ett skämt.
Ingen kan väl på fullt allvar dra på en massa vatten på råsponten på vinden och tro att prickarna blir färre?
Skulle det vara allvarligt skrivet, så spara din slantar istället för att stämma. Du lär åka på rättegångskostnader så stt du kanske dubblar kostnaden för att fixa vinden.
Ser nu att inlägget var från apeil. Hur har det gått med din vind?
Ingen kan väl på fullt allvar dra på en massa vatten på råsponten på vinden och tro att prickarna blir färre?
Skulle det vara allvarligt skrivet, så spara din slantar istället för att stämma. Du lär åka på rättegångskostnader så stt du kanske dubblar kostnaden för att fixa vinden.
Ser nu att inlägget var från apeil. Hur har det gått med din vind?
kebab skrev:Skickade detta idag, så får vi se om jag får nåt svar nu då...
Hej. Jag måste säga att jag är extremt missnöjd.
Såg lite svarta prickar på vinden vid takfoten förra sommaren. Beställde då bensaltensid + fulstopp för att behandla problemet.
Sprutade på enligt bruksanvisning. Jag tänkte att det är lika bra att förebygga problem på övrigt insida råspont också, så jag tog hela taket.
Idag när jag kommer upp på vinden så är 50% AV RÅSPONTEN I HELA TAKET TÄCKT AV VITT LUDDIGT MÖGEL !!!!!!!!
Huset har stått i 80 år tidigare utan problem, men nu har eran dyng-produkt gett mig problem som förmodligen kommer kosta 250 tkr att åtgärda.
Sitter som bäst och funderar på om jag ska förbereda stämmning.........
Det här inlägget förgyllde min kväll. För visst måste det vara skrivet som ett skämt.
Ingen kan väl på fullt allvar dra på en massa vatten på råsponten på vinden och tro att prickarna blir färre?
Skulle det vara allvarligt skrivet, så spara din slantar istället för att stämma. Du lär åka på rättegångskostnader så stt du kanske dubblar kostnaden för att fixa vinden.
Ser nu att inlägget var från apeil. Hur har det gått med din vind?
Ingen kan väl på fullt allvar dra på en massa vatten på råsponten på vinden och tro att prickarna blir färre?
Skulle det vara allvarligt skrivet, så spara din slantar istället för att stämma. Du lär åka på rättegångskostnader så stt du kanske dubblar kostnaden för att fixa vinden.
Ser nu att inlägget var från apeil. Hur har det gått med din vind?
kebab skrev:Skickade detta idag, så får vi se om jag får nåt svar nu då...
Hej. Jag måste säga att jag är extremt missnöjd.
Såg lite svarta prickar på vinden vid takfoten förra sommaren. Beställde då bensaltensid + fulstopp för att behandla problemet.
Sprutade på enligt bruksanvisning. Jag tänkte att det är lika bra att förebygga problem på övrigt insida råspont också, så jag tog hela taket.
Idag när jag kommer upp på vinden så är 50% AV RÅSPONTEN I HELA TAKET TÄCKT AV VITT LUDDIGT MÖGEL !!!!!!!!
Huset har stått i 80 år tidigare utan problem, men nu har eran dyng-produkt gett mig problem som förmodligen kommer kosta 250 tkr att åtgärda.
Sitter som bäst och funderar på om jag ska förbereda stämmning.........

