Byggahus.se

Mossa på tak = Bensaltensid

1. D
    Medlem Nivå 7
    Jag håller 50%ig bensaltensid i en gammal "gräs gti-dunk", kopplar på trädgårdsslangen och sprutar 😊 Funkar kanon.

• Laddar…
  2. A
    Medlem Nivå 12
    Behöver jag tvätta igen, eller kommer mossan släppa själv?

3. D
    Medlem Nivå 7
    Spruta på och låt regn och snö göra jobbet 😊

4. Marre666
    Medlem Nivå 14
  5. roland53
    Medlem Nivå 13
    Är det samma hus?

Andra fönster, klädd skorsten..... nyrenoverat?

Nya takpannor? :confused:

• Laddar…
  6. Marre666
    Medlem Nivå 14
    Haha, samma hus året efter, huset är enbart tvättat, skorstenen är plåtinklädd det stämmer, samma fönster från 1954...dom är renoverade och målade och jag har gjort egna spröjs...har också byggt ny balkong och nya vindskivor. Men pannorna är orginal, ingen anledning att ljuga om detta 😀 men om du sett min projekttråd så ser du att vi skall byta tak, mest för att pappen är dålig och då åker nya vittinge pannor på också.

7. fubar
    Husägare Nivå 8
    Samt lite solsken :)

8. Marre666
    Medlem Nivå 14
    Sant, lite solsken också 😉

Men jag kan iaf lova att den som lägger på detta medel och väntar några månader upp till ett år blir inte missnöjda. PS...jag är delägare i Bensaltensid AB 😝 nä skoja bara

9. M
    Medlem Nivå 9
    Jag blir oxå sugen på det efter att sett Marres tak. Var köper man Bensaltensid? Har den nån sort kommersiellt namn?
    Brukar köra med Nitor alg/mossa rent men det håller bara 4 månader.

10. Marre666
    Medlem Nivå 14
    Köpes på allt-fraktfritt.se...den heter bensaltensid där också. 1 liter räcker gott å väl till ett normalt tak. Vårt tak är fortfarande fint å det var väl ungefär 6 års sen vi la på medlet.

• Laddar…
  11. Marre666
    Medlem Nivå 14
    Se bara till att vara försiktig när du blandar...använd skyddsglasögon och gummihandskar, det är starka grejer iom att det är en 50% lösning

12. M
    Medlem Nivå 9
    tack

13. M
    Medlem Nivå 9
    Ok, bra.
    Det står blanda 1:3. Om jag har en sån ska man ändå blanda 1:3 ?
    Som du säger det är farliga saker.
    Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    image.jpg

14. D
    Medlem Nivå 7
    1 liter bensaltensid till 30L vatten..

15. A
    Medlem Nivå 12
    Med den skulle man inte blanda. Tydligen sprutar den ut 4-5% om man häller i 50%. Det har jag läst om på annat ställe. Jag tänker använda den med.

• Laddar…