Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Du menar företaget som har ekonomiska incitament att göra dig orolig för skadedjur? Jo tack, bra källa. Återkom om du hittar nån video med stöd för dina påståenden.
Så när ett företag med vinstintresse säger något är du skeptisk? Privata tandläkaren, sjukgymnasten, sotaren?

Just detta gällde husmus, hoppas källan duger.

• Svensk text om förebyggande åtgärder och bekämpning av möss. Sidebar med illustrationer av brödbitar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bokomslag, "Skadedjur i hus och hem", insekter, gnagare, skrivet av Henri Mourier, svensk bearbetning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Farstatjej90
Manganbangan Manganbangan skrev:
Så när ett företag med vinstintresse säger något är du skeptisk? Privata tandläkaren, sjukgymnasten, sotaren?
Absolut.

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
P
Ja man hade ju velat upp på taket och ner med inspektionskamera. Galler för är väl standard? Varför är det inte det?
Hej,

Det sitter inga galler i ventilationenshuvar vare dom man köper färdigt ifrån typ benders mm. Eller om plåtslagaren har gjort en huv.

TRJBerg
Apropå galler, finns det t ex galler med 4mm maskor? Har inte sett sådana, antingen är det betydligt grövre maskor eller typ 1mm.

Farstatjej90
Janu78 skrev:
Hej,

Det sitter inga galler i ventilationenshuvar vare dom man köper färdigt ifrån typ benders mm. Eller om plåtslagaren har gjort en huv.
Du menar att jag drömt när jag sett det eller vad menar du? Märklig kommentar.

P
Märklig kommentar? Du frågar om det är standard med galler och jag svarar att det inte är det undrar jag vem som är ute i cyklar?

P
Har aldrig kommenterat vad du har sett!

Farstatjej90
Janu78 skrev:
Märklig kommentar? Du frågar om det är standard med galler och jag svarar att det inte är det undrar jag vem som är ute i cyklar?
Är du snubben som gick fullständigt i baklås nyligen i en annan tråd?

Tror jag passar på den här diskussionen.

• Haha
TRJBerg och 1 till
  • Laddar…
P

Vad har andra trådar med dina svar i denna tråd o göra?

P

Saknar svar på föregående frågor?

P
H håbbe1961 skrev:
Hmm En bra avluftare av kvalitet har galler för smådjur ex denna [länk]
Eller alla dessa enklare kinahattar dom finns. Så nog ganska vanligt. Dock ej på bender variant
Varken benders eller moniers har det och det är dom som säljs till ca 60-80% utav tegeltaken, har själv anlitat ett antal plåtfirmor i mina projekt som är väl över 70 tak och det har aldrig vart något galler i dom.
Den huven har jag aldrig sett i verkligheten!
Pratade med en säljare på taksidan om detta han hade aldrig blivit tillfrågad om ett galler till köksfläktshuv.

TRJBerg
H håbbe1961 skrev:
Hmm En bra avluftare av kvalitet har galler för smådjur ex denna [länk]
Eller alla dessa enklare kinahattar dom finns. Så nog ganska vanligt. Dock ej på bender variant
Tyvärr anger de inte maskstorlek för gallret. En grovt överslagsberäkning baserat på dokumentens ritningar ger en maskstorlek på upp till 8mm.

P
TRJBerg TRJBerg skrev:
Tyvärr anger de inte maskstorlek för gallret. En grovt överslagsberäkning baserat på dokumentens ritningar ger en maskstorlek på upp till 8mm.
Det ser grovt ut skulle gissa att det är mot fåglar! Men som sagt en gissning.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.