Hejsan,

Då Landmanns support är stängd idag så vänder jag mig till er i hopp om att kunna grilla ikväll.

Har precis införskaffat en Landmann Triton 4.1 och har stött på problem med att montera sidobrännaren.

Någon som har koll på hur det ska göras?

Mässingskopplingen var påmonterad på den svarta delen men har provat att plocka bort den för att testa, utan resultat.

Problemet är att med mässingsskopplingen påmonterad så finns det ingen plats för röret upp till plattan.

• Delar till en sidobrännare från en Landmann Triton 4.1 grill, inklusive ett böjt rör och en mässingskoppling, på ett kakelgolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på en sidobrännare till Landmann Triton 4.1-grill med mässingskoppling och svart rör.
    Skapa konto
Hej!

Har samma problem, hur löste du det?

Andreas

Så här ser det ut på min Triton, röret till brännaren sitter inte fast i reglaget, utan är bara påsskjutet.. Nipplen är till gasolslangen. Mekanisk koppling på en Triton med ett löst sittande rör nära reglage och en ansluten orange gasolslang.
Skapa konto

Satt det någon typ av packning där röret skjuts över reglaget på era grillar? På min nya grill sitter röret från sidobrännaren helt löst på reglaget. Det verkar ju inte direkt säkert!?

Ingen packning vad jag kommer ihåg. Hade inte gjort någon nytta ändå, för om du tittar på bilden, så har röret en öppning med ett nät . Det verkar som det skall skapas nån sorts ejektorverkan där man drar med luft till brännaren. Vet ej hur det funkar, men funkar gör det.

Tack för svaret! Jag testade brännaren igår och allt fungerade bra, dock placerade jag gasolgrillen mitt på gräsmattan och tog fram brandsläckaren innan.;) Men det känns ändå märkligt att sidobrännaren sitter lite löst påskjuten på reglaget och har öppningar på sidan när alla andra gasolanslutningar ska läckagetestas med såpvatten innan drifttagning..

• Gilla
Miaskorp
  • Laddar…
K Keld skrev:
Så här ser det ut på min Triton, röret till brännaren sitter inte fast i reglaget, utan är bara påsskjutet.. Nipplen är till gasolslangen.[bild]
Ett år efter ditt inlägg ;)
Ville bara tacka för bilden, monterar en för tillfället och blev ganska förbryllad.

• Gilla
Keld
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.