Hejsan,
Då Landmanns support är stängd idag så vänder jag mig till er i hopp om att kunna grilla ikväll.
Har precis införskaffat en Landmann Triton 4.1 och har stött på problem med att montera sidobrännaren.
Någon som har koll på hur det ska göras?
Mässingskopplingen var påmonterad på den svarta delen men har provat att plocka bort den för att testa, utan resultat.
Problemet är att med mässingsskopplingen påmonterad så finns det ingen plats för röret upp till plattan.
Då Landmanns support är stängd idag så vänder jag mig till er i hopp om att kunna grilla ikväll.
Har precis införskaffat en Landmann Triton 4.1 och har stött på problem med att montera sidobrännaren.
Någon som har koll på hur det ska göras?
Mässingskopplingen var påmonterad på den svarta delen men har provat att plocka bort den för att testa, utan resultat.
Problemet är att med mässingsskopplingen påmonterad så finns det ingen plats för röret upp till plattan.
Hej!
Har samma problem, hur löste du det?
Andreas
Har samma problem, hur löste du det?
Andreas
Ingen packning vad jag kommer ihåg. Hade inte gjort någon nytta ändå, för om du tittar på bilden, så har röret en öppning med ett nät . Det verkar som det skall skapas nån sorts ejektorverkan där man drar med luft till brännaren. Vet ej hur det funkar, men funkar gör det.
Tack för svaret! Jag testade brännaren igår och allt fungerade bra, dock placerade jag gasolgrillen mitt på gräsmattan och tog fram brandsläckaren innan.
Men det känns ändå märkligt att sidobrännaren sitter lite löst påskjuten på reglaget och har öppningar på sidan när alla andra gasolanslutningar ska läckagetestas med såpvatten innan drifttagning..
Klicka här för att svara