Hej, tänkte installera en shelly dosa för att styra spotlights i fönstret och eldosans ring (den gröna ) rör sig inåt, blir inte fast när jag försöker skruva fast strömbrytarens skruv.
Har ni någon idé hur man löser det? behöver jag bytta till annans sorts ring?
Har ni någon idé hur man löser det? behöver jag bytta till annans sorts ring?
Moderator
· Stockholm
· 57 773 inlägg
Jag tror att den dosan fungerar så att skruvfästena expanderar när man drar åt skruvarna så att ringen "fastnar". Men det ser ut som din dosa är för grund, själva dosan skall gå ut nästan fram till framsidan av gipsskivan. SO mdet är nu kan dte vara för lite kvar för den gröna ringen att fästa i. Borde kunna bli bättre med en påbyggnadsring.
Dina dosskruvar ser fel ut, en av dem har typ plastgänga den andra ser ut att ha maskingänga.
Dina dosskruvar ser fel ut, en av dem har typ plastgänga den andra ser ut att ha maskingänga.
Hej, tack för svaret, jag håller med dig om skruvarna. Ska köpa nya. har du någon länk till påbyggnadsring som kan passa ? är inte hemma med de sakerna .-)H hempularen skrev:Jag tror att den dosan fungerar så att skruvfästena expanderar när man drar åt skruvarna så att ringen "fastnar". Men det ser ut som din dosa är för grund, själva dosan skall gå ut nästan fram till framsidan av gipsskivan. SO mdet är nu kan dte vara för lite kvar för den gröna ringen att fästa i. Borde kunna bli bättre med en påbyggnadsring.
Om det är rätt ring som sitter där nu (dvs dosan bakom är en Schneider multifix) är det nog bäst att byta hela ringen:
https://www.proffsmagasinet.se/el-b...mt80305-forhojningsring-10-27-mm-gron-3091744
Påbyggnadsring behövs inte eftersom ringen är justerbar.
https://www.proffsmagasinet.se/el-b...mt80305-forhojningsring-10-27-mm-gron-3091744
Påbyggnadsring behövs inte eftersom ringen är justerbar.
Moderator
· Stockholm
· 57 773 inlägg
useless skrev:
Den gröna ringen jag har nu, som är på bilden är inte samma som den på proffsmagasinet?useless skrev:
Klicka här för att svara