971 läst ·
6 svar
971 läst
6 svar
Monterat lysrörsarmaturer.
Har haft 2 taklampor i garaget. Nu skulle det upp lysrör för bättre belysning.
Skruvar upp armaturen. Tar bort den tidigare takbelysningen och kopplar in gul. Blå och svart kabel på befintliga färger. Allt ok så långt.
Tänder lampan när jag är klar och lysrören lyser så bra.
Men när jag släcker på knappen så slocknar den ena gamla lampan men inte lysrören. Spelar ingen roll hur jag trycker på lyseknappen så lyser lysrören hela tiden.
Kan det bli sådant fel på glimtändarna. Dom är inte bytta och armaturerna är begagnade.
Skruvar upp armaturen. Tar bort den tidigare takbelysningen och kopplar in gul. Blå och svart kabel på befintliga färger. Allt ok så långt.
Tänder lampan när jag är klar och lysrören lyser så bra.
Men när jag släcker på knappen så slocknar den ena gamla lampan men inte lysrören. Spelar ingen roll hur jag trycker på lyseknappen så lyser lysrören hela tiden.
Kan det bli sådant fel på glimtändarna. Dom är inte bytta och armaturerna är begagnade.
Redigerat:
Medlem
· Västerbottens län
· 18 024 inlägg
Känns lite fel att du kopplat in en svart.
Men hur är det kopplat i de gamla armaturerna?
Protte
Men hur är det kopplat i de gamla armaturerna?
Protte
Medlem
· Västerbottens län
· 18 024 inlägg
Nu skrev du svart…
Har du flyttat över trådarna från gamla till nya och dessutom kopplat i gulgrön så finns det ingen annan lösning än att strömbrytaren inte bryter strömmen…..
Protte
Har du flyttat över trådarna från gamla till nya och dessutom kopplat i gulgrön så finns det ingen annan lösning än att strömbrytaren inte bryter strömmen…..
Protte
Klicka här för att svara