Hej,

Inför förra vintern fick vi snörasskydd monterade på taket. När jag nu har varit uppe och tittat på monteringen ser det ut som att fästena är skruvade direkt i undertaket utan någon form av tätning (se bifogad bild).

Jag undrar därför om arbetet är fackmannamässigt utfört om fästena endast har skruvats fast utan ytterligare tätning, eller om jag bör kontakta firman som installerade snörasskydden?

Tacksam för återkoppling!
 
  • Fästen för snörasskydd på tak monterade utan tydlig tätning, skruvade direkt i undertaket. Röd takpanna synlig till höger.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
T
Jag är rätt säker på att våra snörasskydd och fallskydd är monterade på samma sätt, men det borde gå att se i monteringsanvisningen för just ert fabrikat. Den finns nog att ladda ner hos tillverkaren eller en återförsäljare.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.