Jag har köpt ett IFÖ Elegant överskåp som jag ska montera i badrummet. Men jag har två bekymmer som jag hoppas ni kan hjälpa mig med.

1. Jag har satt fast skenan och hängt upp skåpet. Men jag förstår verkligen inte hur jag ska justera så det hänger plant mot väggen. Jag tolkar det som att de två översta skruvarna bara är justeringsskruvar och den röda låsskruv. Några distanser finns inte heller. Det glappar typ 15 mm i överkant och ligger sedan mot väggen i nederkant. Jag har inte någon erfarenhet av att hänga upp skåp sedan tidigare så missar kanske något fundamentalt.

2. Det har blivit ett litet skav på dörren. Det är säkert mitt fel då jag förvarar det upp och ner mot golvet i garderoben. Hur fixar jag det enklast? Det är mdf så man vill ju inte att det sväller.

Tack på förhand.

• PXL_20260722_170255704.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • PXL_20260725_122624557.jpg
    Skapa konto
  • PXL_20260725_125717588.jpg
    Skapa konto
  • PXL_20260725_114815984.jpg
    Skapa konto
BirgitS
L LeoVix skrev:
2. Det har blivit ett litet skav på dörren. Det är säkert mitt fel då jag förvarar det upp och ner mot golvet i garderoben. Hur fixar jag det enklast? Det är mdf så man vill ju inte att det sväller.
Måla över några gånger. Det finns bättringsfärg i en liten flaska att köpa, ungefär som den här: https://www.byggmax.se/bättringsfärg-vit-20-ml-p1860075
Jag har bara köpt vit, men borde gå att få tag i någonstans i någon snarlik färg också tycker jag.

• Gilla
LeoVix
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Måla över några gånger. Det finns bättringsfärg i en liten flaska att köpa, ungefär som den här: [länk]
Jag har bara köpt vit, men borde gå att få tag i någonstans i någon snarlik färg också tycker jag.
Hittade inte just svart, men fanns den här på Amazon så jag provar den: https://www.amazon.se/gp/aw/d/B00473ZOQG

Det har löst sig nu. Mitten skruven var för att justera i djupled, men det funkar inte tidigare eftersom jag inte förstod att den röda skruven tog emot hela tiden. Man lär sig nya saker hela tiden. :)

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.