När jag har tagit in offerter på att montera uterummet så har de velat lägga en plåt under bottenskenan. Men eftersom jag har lagt trallen längs med stolparna, se bild, så undrar man om det behövs någon plåt. Tänkte om det bara räcker att täta med tex Tec7 under bottenplattan mot trall innan man skruvar fast allt.

• Trätrallar i olika färger med en vit stolpe, där en bit trall är placerad längs med stolpen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trätrall monterad längs med vita stolpar i ett uterum, utan synlig plåt under bottenskenan.
    Skapa konto
  • Trädäck med monterad stomme för uterum, brädor och byggmaterial synliga på verandan, utsikt mot trädgård och åker.
    Skapa konto
Hej Joukko.

Jag tror hantverkarna menade att Du innan Du satt upp stolpar mm skulle byggt uterummet på plåtbeklädd syll, 2 tum 5 tum. (Se bifogade bilder från när Jag byggde )

Då kommer Du aldrig få fuktgenomträngning. Nu ser det ut som stolparna står direkt på trallen, men det hoppas Jag inte.

Berätta gärna hur det hela slutade.

Joakim

• Byggnad av uterum med plåtbeklädd syll och trästomme; röda plåtsaxar syns ovanpå.
    Skapa konto
  • Träram till uterum byggs på trädäck, med förstärkningsstänger placerade diagonalt. Gräs och stenmur i bakgrunden.
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.